bugün
yenile
    1. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      eski asya türklerinin islamiyet oncesi kadinlara onem vermesi
    2. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      (bkz: ateistlik kokan başlıklar) önyargılarınızı kenara bırakacaksanız tartışalım.
    3. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      islamiyetin kadınlara verdiği değer eşit değildir müslümanların (!) kadına verdiği değer.
    4. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      birazdan burası günümüz müslümanları ve islamı birbirine karıştıranlarla dolacak rez
      0günümüz müslümanları, islamı devam ettiren topluluk değil mi sonuçta. cümlede bir tutarsızlık var, sadece bunu belirtmek istedim - aranan kisi 19.08.2016 18:42:33 |#2756616
      1cümlede bir tutarsızlık olduğunu düşünmüyorum. günümüz müslümanlarıyla gerçek islam anlayışının bir tutulması yanlış. bunu demeye çalıştım - coldboldold 19.08.2016 18:46:18 |#2446974
    5. 8
      +
      -entiri.verilen_downvote
      nisa suresi 34. ayette belirtilmiştir.
    6. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      günümüz uygulamalarını özgürlük sayan grubun ağzına bile alıp yorum yapamayacağı konu.önce islamiyetin her şeyini öğrenip daha sonra yorum yapın.yaşayın inandığınız gibi ama bizim inancımıza dokunmayın
    7. -3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      yok
    8. -3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      4noldu zorunuza gitti değil mi? benim kendimi bildim bileli gidiyor. - depresyongadin 19.08.2016 23:58:40 |#2757222
    9. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      islam öncesi türk devletlerinin kadın ilahlaştırılırken saygıdan eğilirken kitapta miras konusunda bile ayrımcılık olmasının karşılaştırılmasını mı yapıcaksınız annelikten daha kutsal bir şey var mı
    10. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      varsada işine gelmeyenler tarafından dikkate alınmamaktadır.
    11. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      islamida kadına tam değer verilmiştir fakat günümüz alimlerinin kendi zevkleri doğrultusunda verilen fetvalar ve dindeki bozulmalar sebebiyle günümuzde kadına gereken değer verilmiyor
    12. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kadına verilen değer veya hak-hukuk erkeğin gözünden belirlenmiştir. bu perspektiften çıkıp baktığınızda, bugünün gözüyle değerlendirdiğinizde öyle çok değerliymiş çok hak verilmiş diye bir şey yok. anadolu müslümanlığınız size bunları söyletiyor olabilir, ki bu iyi bir şey ama gel gelelim uygulamalar hep sıkıntılı.
    13. 27
      +
      -entiri.verilen_downvote
      en basitinden islamda miras hukuğu kadın 1/3 ünü erkek ise 2/3 alır. kadın aldığını tamamıyla kendine aittir,evine,eşine,çocuğuna vermek zorunda değildir. erkeğe ise 2/3 verilir çünkü 1/3 kendine 1/3 evine eşine ve çocuklarına harcayabilmesi içindir. örneğin islam hukukunda kadının çalışması,çalıştırılması zorunlu değildir çünkü eş evinim işini yaparak yorulur çocuklarına yeterli vakit ayırmalı ve kendine vakit ayırabilmeli. eğer kadın çalışmak isteyip çalışırsa erkeğin bu parada hakkı yoktur. kadın kendi parası ile istediğini alabilir yapabilir. erkeğin söz hakkı,isteme hakkı yoktur. işte bu yüzdendir ki islamda kadın erkekten daha değerlidir diyebiliriz. ayrıca değişen toplum ve teknoloji ile islam hukukunu kıyaslamak çok yanlış olacaktır. her olay kendi döneminin şartlarına göre değerlendirilmelidir. buna rağmen islam'daki kadın anlayışı günümüzde uygulanandan çok daha kıymetlidir. körelmiş kalplerinizin,bastırılmış duygularının hıncını kadınlardan çıkaran kişilerin yaptıklarını islama yüklemeyin
      0adam gibi adam - wol dor 19.08.2016 19:02:01 |#2922127
      0+++++ - ciddigibiyim 19.08.2016 19:10:11 |#2756678
      0+++++ - hissiz pislik 25.08.2016 12:17:05 |#2765066
      butun yorumlari goster (15)
    14. 5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      karim benzamanın bir sözü var " islam kusursuz, müslümanlar değil" diye. malesef kadınlara gerektiğinden fazla kısıtlamalar koyarak islamiyeti yaşadığını düşünen bir kesim var. arap çoğrafyası ve içimizdeki bazı yobazlar gibi.
    15. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      “eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”. (nisa suresi,3.ayet) "erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. çünkü allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. iyi kadınlar, itaatkârdırlar. allah'ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da "gayb"ı korurlar. (evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün.eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. şüphesiz allah çok yücedir, çok büyüktür." ( nisa suresi,34. ayet) yeterince açık sanırsam. edit: "eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın." müslümanlıkta itaatin sadece allah'a yapıldığını bilirdim. burda allah kadınlar için erkeklerle bir mi tutmuş şimdi kendini ?
      1oradaki itaat etmek kulluk etmek anlamıda kullanılmamış. çarpıtıp kendi düşündüğünüz yargılarınızı ayetler üzerinden savunmayın - farkedilmeyenkisi 19.08.2016 19:21:21 |#3358331
      0itaat etmek onun emirlerine uymak değil midir ? kulluğunda bundan ibaret olduğunu varsayarsak eğer. pekte çarpıtılmış gibi durmuyor bence. - ekskalibur 19.08.2016 19:23:04 |#3295421
      0eşler birbirlerinin sözlerini dinlemelidirler. bu cümleyi eşler birbirlerine itaat etmelidirler olarakta kurabilirim ve aynı anlam çıkar. veya eşler birbirlerini aldatmamalı,zinaya bulaşmamalıdırlar. bu cümleyi de eşler birbirine itaat etmelidirler olarakta kurabilirim kendi algı ve düşüncene göre hangisini anlamak istersen anlarsın. ayrıca kitapta kulluğun yalnızca allah'a olduğunun yazdığı aşikar - farkedilmeyenkisi 19.08.2016 19:32:22 |#2889722
      butun yorumlari goster (10)
    16. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ve bir ses yükseldi veda hutbesi'nden; ''kadınlar size allah'ın emanetidir.'' (bkz: kadınlar size allah'ın emanetidir) (bkz: islam kusursuzdur müslümanlar değil)
    17. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
    18. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      gelip şu başlığa bir iki şey yazayım dedim fakat entryleri okuyunca vazgeçtim. amma geri kafalı kelleci sığır varmış buralarda ya.
      0bunu yazmaya gelmiştim, bi iki kelime bir şey yazsak recm edilecez belli ki - yuceleon 18.11.2016 15:41:53 |#3014107
    19. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kadınlar kimseye emanet değildir. kadınlar erkeklerden daha alt değildir. kadınları kimsenin korumasına gerek yoktur. ortalık puşt götlek kaynıyor evet. bu erkeklerin şerefsizliğidir. erkekler şerefsiz yavşak yoldan çıkmış uçkuruna düşkün olmasa kadınları kimseye emanet etmeye gerek kalmaz. sıçındırık medeniyet yoksunu arap ahlakı(!) toplumun damarlarına zamanında ne yazık ki sızmış. keşke sızmasaydı. keşke türk milleti göktanrı'da kalsaydı falan. zira o zamanlar "ben sizin hanınızım, bu da benim han'ım" sözü yankılanıyordu toplumda. işte kadına verilmesi gereken değer budur. kuran'da geçen değeri de arkadaşlar ayetleriyle yazmışlar. "dövün ... dörtte biri hakkıdır ... onlardan istediğini alıp istediğini sonraya bırakabilirsin" falan.
      2islamiyetten sonra türklük bozuldu, haliyle örf ve adetlerimiz de bozuldu. şimdi islama laf sallasak bir dünya mümin(!) kardeşimiz gelir burada islam eşitlikçi bir din, islam şöyle güzel böyle güzel. şeriatta bişey yok diye savunur. şuan cumhuriyetle yönetildiğimiz için islam ve şeriatın tatlı yönleri konuşuluyor, şeriatla yönetilseydi ülke bakalım böyle konuşulurmuydu ? kafirce düşüncemi paylaştın 40 kırbaç. bilmem anlatabildim mi :) ++++ - utanma be olm 19.08.2016 19:31:30 |#2756686
      0imzamı attım rakiedebiyati. - art vandelay 19.08.2016 19:32:09 |#2756697
      0milliyetçi bir insan da değilimdir esasen ama türklüğün geçmişine bakınca içim gidiyor. eksikleri yok mu, tabi ki de var. ama o zaman şimdinin çok daha ilerisinde bir toplum ahlakı olduğu kesin. ortadoğu'ya hiç göçmeyecektik... - rakiedebiyati 19.08.2016 19:35:19 |#2756748
    20. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "islamiyette kadını hor görme yok ama bir küçümseme söz konusu." diye bir şey yazıyordu okuduğum bir yerde. bir miktar katılıyorum. buna mehiri örnek verebiliriz. mehirin neden verildiğini bilir herkes. bir diğer verilme sebebi ise kadının iş kurmasına yardım etmek. bazıları "sen bulamazsın bu parayı, ben veriyorum" diye düşünürken, bazıları "kimselere muhtaç olmasın" diye verir. her iki fikri de ayrıntılı düşünmenizi istiyorum. internette de bir araştırma yaptım. bunlar kuran'ın ayetleri. (erkeklerin kadınlar üzerinde, kadınların da erkekler üzerinde hakları vardır. ancak erkekler, kadınlara göre bir derece üstünlüğe sahiptir.) [bekara 228] (erkekler, kadınlar üzerine hâkimdir. çünkü allah-ü teâlâ, bazı kullarını bazısından üstün yaratmıştır.) [nisa 34] ps: entrimi yanlış anlayanlar veya fikir uyumsuzluğumuzdan dolayı "saldıracaklar" olacaktır muhtemelen. bahsettiğimiz konu islam. islam çok geniş bir konu ve sizi daha kapsamlı düşünmeye davet ediyorum. *saygı çerçevesinde*
      1güzel örneklemeler, araştırmalar, ilaveler. teşekkür ederim. - art vandelay 19.08.2016 19:46:16 |#2756768
      2günümüz mümmin ve mümmine(!) kardeşlerimizin çoğu at gözlüğüyle baktığı için konuya biraz zor gibi duruyor bu. - ekskalibur 19.08.2016 19:47:37 |#3295467
      1ne demek, ben teşekkür ederim okuduğunuz için. - nilaylaylay 19.08.2016 19:47:52 |#2756744
    21. 10
      +
      -entiri.verilen_downvote
      islamiyet kadına değer verir ama arap zihniyetinde olan müslümanlar değer vermezler. (bkz: islam kusursuzdur, müslümanlar değil)
      1işte bu da emeviler döneminde başlayan islamlaşma yerine araplaşma zıkkımının sonucu da gelde anlat. - dadallius 24.08.2016 21:15:47 |#2764155
      1bizde de başladı yakın zamanda maalesef. kim döneminde olduğunu biliyorsun. - avarel 24.08.2016 21:17:30 |#3318764
    22. 6
      +
      -entiri.verilen_downvote
      araplar o zamanlar küçük kızları gömerken islamiyet bunu yapmayın dedi. masum bi insanı öldürmeyin dedi. kadınları o zamanlar kimseler takmazken islamiyet o zaman kadına mirastan pay verdi, mihir vermeden kadın almayın dedi. (mihir kadının maddi olarak hayatının güvence altına alınması demektir, başlık parası gibi düşünün ama kızın babasına değil, direk kıza verilir) o zaman kadınlar fahişelik yaparken islamiyet bunuda yasakladı, kadın dipten aldı, göğe çıkardı. he müslümanlar buna uydu mu? tartışılır. ama islamiyet kadına her zaman değer verir, boş yapmayın
      3anlatamazsın kardeşim anlatamazsın.anlatamadığın gibi de karşı tez olarak kur-an dışından yani uydurulmuş dinden zırvalar sunarlar.he hü he hü diyip geçiştirmek en iyisi. - dadallius 24.08.2016 21:18:59 |#2764270
      3zaten islamiyete en çok zarar veren şu dışarıdan gelen uydurulmuş din değil mi? allah hepimize akıl versin. kuranın izinden gitmeyi nasip etsin. - miritticuvvv 24.08.2016 21:22:05 |#2878223
      0amin diycem olmayacak :] inşallah kardeşim.amin de uydurma bilirsin.kur-an'da amin geçmez ve müslümanlar peygamber efendimizin vefatından çok uzun bir süre sonra kullanmaya başladılar. - dadallius 24.08.2016 21:26:23 |#2764211
      butun yorumlari goster (5)
    23. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      müslümanına bağlı. yani şöyle diyeyim; sizin dinden ne anladığınıza bağlı. sadece dinler için değil, her kavram için geçerli bu.
    24. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "cennet annelerin ayaklarının altında" denmiş kafanız algılayamıyor mu?
    25. -3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      sözde medeni devletlerde yok.
    26. -2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      cenneti anaların ayakları altına koyan bir dinde kadına verilen değer tartışılıyor.. ilginç
    27. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      lim x sıfıra giderken mutlak x. işte bu kadar değer veriliyor ülkemizde.
      0sözelciler pert. - rakiedebiyati 24.08.2016 23:52:06 |#2764465
      0sözelciler için öyle yazmamıştım öyle anlaşıldıysa pardon. - partimegod 25.08.2016 00:37:04 |#2764596
      0şaka yaptım yav :d - rakiedebiyati 25.08.2016 01:09:21 |#2764665
    28. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      peygamberimiz doneminde deger verilsede suan yok en basitinden turkler islsmiyeti sectiginde kadinin onemi azaldi
    29. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Öncelikle polemik yaratmak adına yazmıyorum. Gece aklıma takıldı bir yere yazma ihtiyacı güttüm ve yazıyorum. islam'a inanan birçok kadın islamiyet'in kadınlara çok değer verdiğini söylemekten geri kalmazlar fakat islam'ı yaşayan şeriat ile yönetilen ülkelere baktığımızda görüyoruz ki olay laiklik ile yönetilen bir ülkede sallamak kadar basite indirgenecek ya da "gerçek islam bu değil yeaa" denilecek kadar değil. Türkiye'nin gittikçe araplaşmasıyla şeriat ile yönetilme fikri çok da uzak gelmiyor bana. Bu yüzden kuran'ı okuyup dininizi anlamanızı tavsiye ediyorum. Zira şeriat geldiğinde "gerçek islam bu değil" diyenlerden başlanacak kafalar kesilmeye. Nisa 34'te mesela "iyi kadın itaatkardır, ya da hafifçe dövün" der tam hatırlayamadım. Böyle kadının kimliğini yok edip, köleleştirmeye çalışan sahih bir hadis bırakıyorum buraya. "Eğer bir kimseye secde edilmesini emredecek olsaydım, Allah, kadınlara karşı erkeğe bir hak verdiği için ona secde etmelerini emrederdim." (Ebû Dâvûd, Nikah, 40; Şerhi Avnu'l-Ma'bûd, 6/177; Tirmizî, Radâ', 10) Hadisler islam için en güvenilir kaynaklardır şimdi gelip de 'sadece kuran' bilmem ne demeyin. Resulullah (sav) buyurdular ki: "Üç kişi vardır ki, onların namazları kulaklardan öte geçmez: 1) Dönünceye kadar, kaçan köle. 2) Geceyi, kocası kendisine dargın olarak geçiren kadın. 3) Kavminin nefret ettiği imam." Ravi: Ebu Ümame Kaynak: Tirmizi, Salat 266, (360) Bunlar mesela. kuranı okuduğunuzu varsayarak hadis üzerinden örnek veriyorum. Erkeğe, hanımını ne sebeple dövdüğü sorulmaz." [Ebu Dâvud, Nikâh 43, (2147)] Şimdi bu hadiselere yok ya bu kadar olmaz diyebilirsiniz ama islam hukukunda bu hadisler kanun hükmünde sayılacak. Laik bir ülkede ama o hadis diyebilirsin islam rejimlerde senin fikrinin bir önemi yoktur. Türkiye'de ateistlere, deistlere cevaplar minvalinde programlar yapılıyor, konferanslar düzenleniyor biliyorsunuz ki peki hiç, bir islam ülkesinde, "Allah var mıdır?", "ateislere cevaplar" gibi konferanslar duydunuz mu? Ben duymadım ama islam ülkelerinde, "Kadın insan mıdır?" konferansları duydum bakınız çünkü, Kuran ve Sünnet bu soruyu düşündürtür. islam'da kadın çok üstün, ya da en azından erkeğe eşit ama bunu araplar anlamıyor falan değil, biz anlamıyoruz bence. Arapça inmiş bir dini bizim araplardan daha iyi anlamamız veya bunu iddia etmemiz saçmalıktır. Kadınları mescitlere gitmekten alıkoymayın. Evleri ise onlar için daha hayırlıdır.” Ebû Dâvud, Salât: 53. “Kadınların en hayırlı mescitleri, evleridir.” Feyzü’l-Kadîr, 3: 491. Hadis no: 4087. islam kadının çalışmasına da sıcak bakmaz haliyle çünkü erkeklerin aklına gelebilen birtakım yanlış düşünceler... Ben sadece kendimce bir değerlendirme yaptım farklı fikirlere açığım, siz de araştırabilirsiniz tabii.
      2biraz işim var birazdan yazacağım bir şeyler. - devriksekiz 12.10.2017 03:25:09 |#3658136
    30. 11
      +
      -entiri.verilen_downvote
      (#2108335) gece gece gerçekten yazmak istemezdim ama rahat duramıyorum. verdiğim entryden bir kaç alıntı yapıp bir kaç fikir paylaşmak istiyorum. bunu da arkadaşın "fikirlere açığım" demesinden dolayı yapıyorum. baştan anlaşalım başlık islamda kadının yeri olarak açılmış. i̇slam ülkelerinde kadın ne durumdadır, türkiyede ne durumdadır, mezheplerde ne durumdadır konumuz değil. konu islamsa öncelikli olarak islami kaynaklardan ilerlemek gerekir. öncelikle söyleyeyim uzunca bir süredir islam ile yakından ilgileniyorum. elimden geldiğince kuran'ı anlamaya çalışıyorum. kuran kendisi için tek ve yeter kitap olduğunu söylese de her kesim insan tarafından spekülasyonlara sebebiyet veren hadisleri de elimden geldiğince taramaya çalışıyorum. tanrı felsefesiyle ve işin teolojik boyutuyla da ilgileniyorum. ki zaten bu sözlükte bu konular üzerine 200 civarı sayfa yazı yazdım. ama maalesef kadın meselesi üzerine çok eksiğim var bunu kabul ediyorum. en azından yüzeysel yaklaşmak istemiyorum diyeyim. bunları söyleme gereği gördüm çünkü yukarıda beni rahatsız etmiş olan bir cümle beni buna itti ve bu sebepten entry yazma gereği duydum. arkadaş demiş ki; "hadisler islam için en güvenilir kaynaklardır şimdi gelip de 'sadece kuran' bilmem ne demeyin." şimdi arkadaşa sormak lazım hadisleri hangi tenkit metotları uygulayarak islamın en güvenilir kaynağı ilan etti acaba? yani bu cidden güçlü bir iddia. arkadaşın en azından islama inanmadığını tahmin ederek söylemek gerekirse hadisleri en güvenilir kaynak olarak ilan etmesi için elinde hangi geçerli sebepler vardır? bak bu soru kurandan bağımsız bir sorudur. öyleyse kuran da güvenilmez kaynaktır demek soruya cevap vermez. kuranın güvenilirliği başka bir mesele. ben açıkçası son derece aşikar bir biçimde hadis külliyatının yalanlar, uydurmalar, çarpıtmalar, iftiralar ve çelişkilerle dolu olduğunu son derece basit metotlar ile kendisine ispat edebilirim. en önemlisi de şu; o en güvenilir kaynak diye öne sürdüğü hadisler içerisindeki en mütevatir hadislerden bir tanesi de peygamberin parmakları ucundan su akıttığının rivayet edilmesi. ya da ayı ortadan ikiye yardığını gördüğünü iddia edenlerin rivayetleri. madem en güvenilir kaynak bu ve sahih hadislerde bu da var neyini tartışıyoruz öyleyse? bir adam ayı ikiye yarıyorsa elbette peygamberdir. toplayalım tezgahı secdeye kapanalım zira ayı ikiye yaran bir adam varsa ortada isterse kadınları kümeslere bağlayın desin sorun olmaz. burada izaha muhtaç çok daha sansasyonel bir vakıa vardır çünkü. şimdi bir adam ben peygamberim dese ve şüphesiz bir şekilde mucizeler göstermiş olsa ama senin öğretilerin çok gayri ahlaki kabul edemem mi diyeceksiniz? burada daha mühim olan gösterdiği mucizeleri taca çıkarmak değil midir? (peygamberin mucizesi var demiyorum. hadisler güvenilirse o hadislerdeki diğer isnatlara da muhatapsınız diyorum.) hadis konusu hakkında çokça yazdım isterse tek tek o yazıları da editleyebilirim. hadis literatürüne güvenmemek kuran müslümanı olmanın sonucu olmanın yanında hiçbir inanca bağlı olmasam bile durumun zorunlu sonucudur ve rasyonel bir tavırdır. bu sebeple hadis mevzunu burada şimdilik kesiyorum. hadisler üzerinden kadını aşağılayan bir kaç hadis örneklemiş. i̇şte sorun da bu zaten. aynı yöntemleri kullanarak ben de aynı kaynaklardan yararlanarak buraya "uff islam kadına aşırı değer vermiş" minvalinde hadisler yazabilirim. çünkü aynı sahih hadislerde bu şekilde hadisler de var. (azlar ama varlar :)) burada acıklı olan insanların keyfine göre hadisleri ayırması. hadisleri yüceltmek adına "iyi içerikli" hadisleri kullanan insanlar ile islamı aşağılamak için "kötü" hadisleri kullanan insanlar arasında sıkışıp kaldım. bu bile hadislerin güvenilmez olduğunun küçük bir delilidir. bunun islam ile inanmak ya da inanmamakla alakası yoktur. gelelim bahse konu olan islamın kadına vermiş olduğu değer üzerine ortaya atılan iddialara. öncelikle islamda kadının itaat edeceği merci kocası değil allah'tır. aynı itaatkarlık zorunluluğu zaten erkekler için de belirtilmiştir. diyelim ki arkadaşın bahsettiği gibi kadına hiç değer verilmemiş, kocası tek otorite kabul edilmiş olsun. peki mücadele suresini ne yapacağız? sure şu şekilde başlarken islam kadına nesne muamelesi yapmıştır nasıl diyeceğiz? "kocası hakkında seninle tartışan ve allah'a şikayette bulunan kadının sözünü allah işitmiştir." peygambere kocasını şikayet eden ve konu hakkında peygamberle yani allah'ın elçisi, toplumunun lideri, ordusunun komutanı olan peygamber ile tartışan bir kadın var hem de kocası hakkında! örneklenen hadisler ışığında peygamberin "sus! kocana itaatsizlik yapamazsın, ne cürretle böyle konuşursun" demesi gerekmez miydi öyleyse?" aksine kuran o tartışmada kadının istediğini kendisine vermiştir. peki ya nur suresinde kadının zina konusunda şahitliği erkeğin önüne geçmesi durumunu nereye koyacağız? hep bakara'daki şahitlik meselesi konuşulur. buradaki meselede kadının şahitliği erkeğin şahitliğini tümden düşürüyor. söz gelimi bir erkek karısını zina yaparken gördüğünü iddia ettiğinde kadın bunu yalanlarsa islam hukukunca erkeğin değil kadının sözünün esas alınmasını nereye koyacağız? i̇slamda kadın şöyle üstündür ya da şöyle alçaktır gibi bir tasnif esasen mümkün değildir. erkeklerin ve kadınların farklı üstünlükleri vardır. aslında genel manada mesele cinsiyetler üzerinden asla değildir. durum basittir: ey insanlar! biz sizi bir erkek, bir dişiden yarattık ve birbirinizletanışmanız için sizi halklar ve kabileler kıldık. şüphesiz allah katında en üstün olanınız takvaca en ileride olanınızdır. hucurat/13 üstünlük ne erkeklikte, ne de dişiliktedir. basit bir tanım ile takvadadır. kuran kadın ile erkek ilişkisini ne şekilde konumlandırıyor peki? bu konuda kuranın harikulade bir benzetmesi vardır: ...onlar sizin için bir elbise, siz onlar için bir elbisesiniz... (bakara/187) allah karı koca ilişkisini birbirlerinin giysisi olarak belirliyor. ayrıca bunu tek taraf için değil iki taraf için de söylüyor. esasında uzatmanın alemi yok islamda kadın erkek ilişkilerinde durum şöyle özetlenebilir; mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. (tevbe/71) bir de başka bir meseleye değinmek istiyorum. i̇slam ülkelerinin mevcut şart ve geleneklerde uyguladıklarından ve bir takım rivayetlerden referans alarak kadının 2. plana atıldığını öne sürüyoruz da aynı islam başlığında bir de hz. aişe diye bir figür var. bunu neden gözden kaçırıyoruz. bizzat peygamber ahlakını en iyi özümsediğini varsaydığımız kadın hz. aişe'dir. i̇slam tarihinin en baskın figürlerinden bir tanesidir. kadını evinden çıkarmayın itin kakın örseleyin, erkeklerle konuşmayın hadislerini öne sürüyoruz ama sırf hz. aişe'den rivayet edilen yüzlerce hadis var. sadece onun anlatıları islam tarihinin büyük kısmını oluşturur. kadın çalışamaz, erkeklerle muhatap olamaz diyorsunuz ama genç yaşında dul kalmış bir hz. aişe var yeri gelince koca bir orduya komutanlık yapmış bir hz. aişe'den bahsediyoruz. :)) bunlar biraz mevcut görsel üzerine oluşan kuruntular maalesef. bir de islam ülkelerinde ateizm, allah'ın varlığı tartışılamıyor demişsiniz ki doğrudur ama kuran böyle demez. hatta kuran inanılmaz şekilde sözlü münakaşaya önem verir. elçisine bunu öğütler. en önemlisi kalbe değil akla dayalı bir tartışma önerir. bu yüzden kuran duygusal değil rasyonel bir tavır takınır. örnek: yoksa yaratmaya başlayıp sonra tekrar tekrar yaratan ve sizi gözeten ve yerden rızıklandıran mı hayırlı? allah'ın yanında bir ilah mı var? de ki: "getirin susturucu kanıtınızı, eğer doğru sözlüler iseniz." (neml/64) "yahudi yahut hıristiyan olandan başkası cennete asla giremeyecek." dediler. bu, onların hayalleri, kuruntularıdır. de ki onlara: "eğer doğru sözlü iseniz hadi getirin susturucu kanıtınızı!" (bakara/111) yoksa o'nun dışında bazı ilahlar mı edindiler? de ki: "susturucu delilinizi getirin! benimle beraber olanların da benden öncekilerin de zikir'i budur. ne yazık ki onların çokları hakkı bilmezler; bu yüzden de yüz çevirirler." (enbiya/24) kuran ısrarla doğru söylüyorsanız getirin bir delil diyerek meydan okur. tartışmaya açıktır. akli deliller, günümüz tabiriyle felsefi deliller ortaya koyar. i̇kna için düşünmeye davet eder. resullulah'ın hayatı insanlarla tartışmakla geçmiştir. rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle davet et ve onlarla, en güzel olan neyse o yolla mücadele et. şüphe yok ki rabbin, kendi yolundan sapanları en iyi bilendir. ve o, gerçeğe kılavuzlananları da en iyi bilendir. (nahl/125) bu ayette onlarla en güzel yolla mücadele et diye çevrilen kısmın arapça karşılığı türkçeye de geçmiştir. "câdil-hum" cedel kökünden gelir. cedelleşmek olarak eskiden kullanırmış. tartışmak sözlü münakaşaya girmek demektir. i̇slam ülkelerinde despotizmin yaygın olması tarihsel sürecin sonucudur oysaki kuran bu despotizmden uzak bir şekilde; dinde zorlama yoktur der, hak ile batıl ayrılmıştır der, dileyen öğüt alır dileyen yüz çevirir der, biz ona yol gösterdik ister kabul eder ister kabul etmez der, en kötü senin dinin sana benim ki bana der, elçisini de uyarır onları biz isteseydik yola getirirdik sen mi zorlayacaksın der. vs. vs. i̇slam ülkelerinde tartışılmıyor olmasının suçunu kurana atamayız. kuranda yığınla "dediler ki" kalıbı vardır. bizzat o dönemde peygamberin müşriklerle, yahudilerle, hristiyanlarla olan tartışmaları anlatılır. onlar dediler ki diyerek argümanları ortaya konulur ardından ayetle cevapları da verilir. bizzat teolojik tartışmalar kuranın kendi içerisinde de vardır yani. :) hadislerdeki kadın ile kurandaki kadın portreleri elbette farklıdır. kuranda hadislerde anlatılan allah'ın laneti kadın figürü asla yoktur. haa neden hadisler güvenilir değil, ciddiye alınmaz o ayrıca tartışılır ama hadislerdeki bokları da kurana atarak islamda kadın böyledir demek de insaflı bir yaklaşım değil çünkü hadislerde aksi durumları da vardır. i̇slam kadını bazı noktalarda kısıtladığı gibi bazı noktalarda da erkekten daha avantajlı kılmıştır. garip bir denge vardır. bir yönünü alarak olaya tek taraflı bakmak hoş değil. edit: kadın ve erkeğin allah katında denk tutulmasının bir örneği de ahzap 35'tir. allah şu kişiler için bir affediş ve büyük bir ödül hazırlamıştır: müslüman erkekler, müslüman kadınlar, mümin erkekler, mümin kadınlar, itaat eden erkekler, itaat eden kadınlar, özü sözü doğru erkekler, özü sözü doğru kadınlar, sabreden erkekler, sabreden kadınlar, allah korkusuyla ürperen erkekler, allah korkusuyla ürperen kadınlar, sadaka veren erkekler, sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler, oruç tutan kadınlar, ırz ve iffetlerini koruyan erkekler, ırz ve iffetlerini koruyan kadınlar, allah'ı çok anan erkekler, allah'ı çok anan kadınlar. allah erkeği ayrı, kadını ayrı zikrederek bir analoji kuruyor. ;)
      1şuan tam anlamıyla kurana göre hareket eden, ya da kurandan feyz alan diyeyim; kaldıysa zaten haklısın ama şuan herkes kendi islam dünyasında yaşıyor. - vazgecis 12.10.2017 04:26:02 |#3659318
      3gerçek şu ki, dinlerini parça parça edip kendileri de gruplaşanlar, sen hiç bir şeyde onlardan değilsin. onların işi ancak allah'adır. sonra o, işlemekte olduklarını kendilerine haber verecektir. (enam/159) - devriksekiz 12.10.2017 04:27:29 |#3659387
      1surelerden alıntı yapamam belki ama, insan merakla bekliyor sayın yazar. - vazgecis 12.10.2017 04:29:19 |#3659520
      butun yorumlari goster (12)