bugün
yenile
    1. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      al-i imran suresi 103 ayet bu konuda sürekli kafamı kurcalıyor. diyanetin çevirisinde "ve la teferrekü" kısmı sadece "dinde bölünmeyin" olarak çevrilmiş fakat "teferrekü" kelimesinin kökü topluluk, gruplaşma, ayrışma kelimelerine eş yanılmıyorsam. bu mantıkla mezheplerin de peygamberimiz vefat ettikten sonra ortaya çıktığı da göz önünde bulundurursak kafamda soru işaretleri belirdi. ek olarak en'am suresi 159.ayette, meryem suresi 37.ayette ve rum suresi 32.ayette de bu ifadeler yer alıyor. konuya kesin hükmedecek hakim olan biri aydınlatabilir mi? edit: teferreku kelime anlamı düzenlendi
      1hiç şiilik sünnilik ayrımına girmiyorum çünkü onun dinle falan alakası yok ancak. ameli öezhep ayrılıklarına gelirsek onlar aslında ihtiyaçtan doğan dönem koşullarında makul cevaplar. bu noktada mezhepçi olmamak gerek diye düşünüyorum. bir mezhebe dahil olmak kurucusunun her dediğinin hak olmadığını ve onun kişisel çıkarımı olduğunu bilmek de fayda var. hataları olabilir de olmayabilir de. sorgulanmalıdırlar. -kuran önderliğinde- en doğrusu allah bilir. - devriksekiz 19.07.2016 04:24:08 |#3341980
      0dogru sorgulanmalıdır dedigin gibi tamamen kuran önderliğinde. erişkin ve aklı yerinde olan insanların kuranı okuyup anlayıp sorgulaması gerekmektedir diye biliyorum. herkes irade sahibi olduğu için ameller de buna yönelik olmalıdır. - haginin sol ayagi 19.07.2016 04:29:11 |#3346982
      1rum32 de kendi fırkalarıyla övünenlerden hiç hoş bahsetmez şahsi fikrim mezhepçi olmak yerine sadece müslümanım diyebilmektir. güncel hayatta karşılaşılan sıkıntılar veya sorularda mezhep önderlerinin çözümlerini kıyaslamak bence gayet makul bir çözümdür ki çoğunlukla kuran kendi başına cevabını vermiştir zaten. mezhep ya da fikir ayrılıklarında allah kendi hükmüne uymamızı söyler ve ihtilaflarda hükmü ben vereceğim der bence bu yeterli bir çözümdür. kitaba bağlı kalmak, halis niyetli olmak, aklı kullanmak - devriksekiz 19.07.2016 04:44:56 |#3341979
      butun yorumlari goster (5)
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      benim de aşırı kafamı karıştıran konu tamam dönem şartlarına uygun olarak açıklamalarda farklılıklara gidilmiş ama bi bakıyorsun oruçta, namazda, ibadette çok ayrı kollara bölünmüş. benim yapmadığımı başkası yapıyor, onun yaptığının benimkiyle alakası yok tamam amaç ibadet etmek, aynı hak yolundan gidiyoruz eyvallah ama bu kadar farklılıklar olması garip geliyor. kuranı baz alarak ibadet etme taraftarıyım ama farklılık gösteren şeyler günah veya sevap sayılacak mı? şirke girecek mi? yanlış ibadetler yapılıyor mu? kafamı kurcalıyor
      0kuran'da namaz kılın diyor. efendimiz namazın nasıl kılınacağını gösteriyor. açıkta kalan şeyler yorumlanıyor ama çok fazla şekle takılı kalmamak gerekiyor gibi düşün. - sneijder bir sey soyleyecek 19.07.2016 04:46:33 |#2637608
      0ama bazı mezheplerle namazda veya oruçta arada uçurum düzeyinde fark oluyor. bu yorumlamaktan da çıkıyor çok farklı boyutlara çıkıyor. bana garip gelen bu. mesela arapça da türkçe gibi tek noktayla farklı kelimeler anlamlar çıkabilcek ve eş anlamlı bir dil. bir cümleyi yorumlarsın. ama gelip de mezhepin biri orucu c şeklinde tutup bir diğeri ç'nin ters hali gibi tutuyor. aynı mantıktan çıksa da aslında fazla uçuk - zencefillisoda 19.07.2016 04:58:04 |#3315951
      0zaten 4 mezhep var. öyle uçurum sayılacak bir fark da yok benim bildiğim kadarıyla hani. bir olayı hadisi yorumlarken belli bir otorite yok diye ayrışmış onlar da. mesela hanefilerde imam fatiha okurken cemaat okumaz ama şafiler okur. yaradan bilmiyor muydu böyle şeyler olacağını eğer bunlardan biri yanlış olsaydı dinine inananların yanlış yapmasına izin vermeden yoruma bırakmazdı olayları diye düşünüyorum ben. - sneijder bir sey soyleyecek 19.07.2016 05:05:20 |#2636262
      butun yorumlari goster (4)
    3. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      asr-ı saadet'te mezhep yoktur. asr-ı saadet dinin temeli ve her şeyidir. vahiy ve sünnet bittiği an, haliyle dinle ilgili tebliğ edilen her şey bitmiş olur. bilal'e anlatır gibi anlatalım; hz. muhammed döneminde islamiyet her şeyiyle nazil oldu. sonrasında her şey, otomatikman yanlış oluyor. tabi bir çok şeyi günümüz şartlarıyla icma ve kıyas yoluyla mukayese etmek farklı.
    4. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      4 hak mezhep içindeki bu ayrılıklar ümmetim için en büyük nimettir hadisini hatırlatayım. her imanlı müslümanın bu 4 hak mezhepten 1 sinj seçip iman etmesi gerektiğini böylelikle cennete gideceğini biliyoruz. dünyada bile arabamızı kendimiz tamir edemiyor kendi doktorumuz olamıyor başkalarından yardım alıyoruz. islamiyeti öğrenme yaşamaya gelince ben kitaba bakarım kendi süzgecimden geçirir öyle yaşarım diyoruz. 4 hak mezhep kurucuları 4 imam çok bilgili üstdüzey kişiler. ayrılık konusuna gelecek olursak tüm dünya coğrafyasına yayılan islam farklı yaşam koşullarına farklı insanlara göre 4 hak mezhebe ayrılmıştır.
      0yahu o dönen mezhep mi vardı da hadis olsun? insanlar hadis uyduruyor siz de sahih bu yok buhari yazmış yok bilmem kim diyorsunuz. hadis kitaplarında bile hadisleri yazmayın geçiyor, yazın diyen de var. birbiriyle çelişen şeyler var. kur'an'da mezhep geçuyor mu? neden kur'an yetmiyor din için size? - nox 19.07.2016 10:53:33 |#2720512
      0arabayı tamire götürdüğün kişi doğuştan öğrenmemiş bunu değil mi? bir kitabı var ve bu kitaptakileri okuyup öğrenip uygulayarak araba tamir etmeyi öğrenmiş. bi de bu açıdan bak istersen, armut piş ağzıma düş düşüncesi biraz yanlış geldi ama yanlış anlama seni suçlamak veya okumuyorsun cahilsin hede hödö diye itham etmiyorum. saygılar - haginin sol ayagi 19.07.2016 12:45:32 |#3346988
      0kuranı kerimin anca mealini okuyup okuduğunu anlamıyor musun diyorsunuz. mealler bile birbirinden farklı herkes kendine göre içtihat ediyor. bir kelimenin dâhi 5 tane anlamı var. bir mealde farklı diğer mealde farklı yazıyor. siz meal okuyup anlamayı düşünüyorsanız cahil ve gafil olanlar sizlersiniz. - musasowun3ncubacagi 19.07.2016 13:56:41 |#2720667
      butun yorumlari goster (12)
    5. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      islâm dininde inanılacak ve yapılacak şeyler güzelce anlatılmıştır. salâhiyetli din âlimleri, inanç ve amel bilgilerini kur'ân-ı kerim'den, peygamberimizin hadîslerinden çıkarıp yazmışlar ve din hükümlerini ümmete bildirmişlerdir. sahih ve makbul inançların neler olduklarını imam ebû mansur mâtüridî ve imam ebu'l-hasen eş'arî kur'ân-ı kerim'den ve hadîs-i şerîflerden derleyip bu ümmete anlatmışlardır: bu iki büyük islam âlimi, müslümanların itikat (inanç) meselelerinde imamlarıdır. esasta birdirler. sadece bazı inceliklerde ve teferruatta aralarında ufak içtihat, fikir ayrılıkları vardır. bu iki imamın yolu itikatta, inançta ehl-i sünnet ve'l-cemaat mezhebidir. yâni peygamber efendimiz'in ve mübarek sahabelerinin yoludur. her müslüman, inanç meselelerinde ya imam mâturidî'yi veya imam eş'arî'yi takip ve taklit etmelidir. "benim mezhebe ihtiyacım yok, ben kur'ân ile sünnet'e bakarım..." diye konuşanlar büyük hata işlemektedirler. bin seneden beri nice büyük âlimler, mürşitler, sâlihler, arifler bu iki imamdan birine tâbi olmuşlardır. bu mevzuda bin küsur yıllık bir icmâ-ı ümmet vardır. bu mezheplerden ayrılan bilgisizler sapıtmış ve sapıttırmışlar, ehl-i sünnet'in dışına çıkmışlardır. peygamberimiz ve sahabeler devrinden sonra islâm dünyasında "mutlak müçtehitler" yetişmiş, bu büyük zatlar kur'ân-ı kerîm'in âyetlerini ve peygamberimiz'in (s.a.v.) hadîslerini mükemmel bir şekilde inceleyerek, dinimizin bütün amel meselelerini büyük bir vukufla açıklamışlar, hükümleştirmişlerdir. bu mutlak müçtehitlerden dört kişinin mezhebi, islâm dünyasında ‘amelde mezheb' olarak kabul edilmiş ve yayılmıştır. bu mezhepler: hanefî, şafiî, mâlikî ve hanbelî'dir. (alıntı)
      0kuran-ı kerimi inceleyen kimse bu çıkarımları çıkartmaz. mezhepler ayrılıktır, oysa kuranda ayrılmayın/fırklara bölünmeyin/hiziplere bölünmeyin. siz onlar gibi olmayın, onların işi allaha kalmıştır der. mezhepler sonradan çıkmış, farklı helal/haramları olan gruplardır. allahın dini tek ise o zaman helal/haramlarıda tek olmalı. - o_0 05.01.2017 16:56:25 |#2925555
      0rica etsem ayetin hangi sure ve kaçıncı ayet olduğunu yazar misin? - billure_td 05.01.2017 16:57:30 |#2925936
      0ayrıca hanefinin haram dedigine şafii helal demez. belki mekruh der bunların hepsi de sünnete mutabıktır. - billure_td 05.01.2017 16:58:31 |#2926259
      butun yorumlari goster (5)
    6. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      insan olun yeter kardeşim..
    7. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ister itikadi olsun ister ameli fark etmez hatta hepsi kendi dönemine göre mantıklı dahi olabilir ama bugün, bilim ve teknolojinin bu kadar ilerlemesi, tarihsel süreçte dinin nasıl kullanıldığı göz önünde tutularak herkesin tekrardan sorgulaması kendisine en mantıklı geleni uygulaması ve hatta mezhepten bağımsız bir islamla yoluna devam etmesi gerekir bile denilebilir. gerisi allah'a bırakılmalı.