slapstick filmler genellikle belli bir kalıba dayalı doğaçlamalardan oluşur. filmin doruk noktaları genellikle bir pasta savaşı, ya da karmaşık bir polis grubunun işin içine karıştığı bir kovalamaca sahnesidir. espriler düşme, şiddet ve çevreye verilen zarar üzerine kuruludur.
slapstick'in etkileri günümüz hollywood sinemasında da görülmektedir. 1960'lı yıllarda
pembe panter serisi, kısmen
monthy pyton ve daha sonraları
david zucker,
jim abrahams ve
jerry zucker ekibinin filmleri üzerinde slapstick etkisi hissedilir.
charlie chaplin'in duygulu serserisi,
buster keaton'un "stoneface"i,
harold lloyd'un sakar delikanlısı "the boy" ve
laurel ve hardy ikilisinin (stan laurel ve oliver hardy) yarattığı zıt ama her zaman birlikte karakterleri ve
marx kardeşler komedi tarihinin en usta karakterleri oldu.
sanatçıların abartılı ve genellikle dikkatsizce veya mantıksızca hareketler yaptığı bir tür komedi.
sinemada
david w. griffith'in öğrencilerinden
mack sennett (1884-1960) slaptick komedilerinin babası sayılır. sennett, italyan commedia dell'arte ilkesine göre çekilmiş beş yüzden fazla kısa filme imza attı.
https://www.youtube.com/watch?v=mW_GEDc9RwE