bugün
yenile

    oje abdeste mani değildir

    1
    +
    -entiri.verilen_downvote
    i̇slamın en önemli bilgi kaynağının kuran olduğundan hareket ederek, abdestle ilgili ayeti olduğu gibi buraya bırakıyorum. "ey iman edenler! namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. eğer cünüp iseniz, iyice yıkanarak temizlenin. hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. onunla yüzlerinizi ve ellerinizi mesh edin (teyemmüm edin). allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. fakat o, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz. ” (maide suresi, 5/6) gördüğünüz gibi ayette yalnızca yıkanın / temizlenin ifadeleri kullanılmış. 'bir toplu iğne başı kadar kuru yer kalmayacak şekilde yıkama' gibi bir ifade yokken yıllardır bu ülkede ojenin altındaki deri suyla temas etmiyor tartışmaları neden dönüyor anlam veremiyorum. ojeli bir insan da, dövmeli bir vücut da, boyalı bir saç da yıkanınca temizlenmiş olur. kaldı ki yine ayette belirttiği gibi bu din bize güçlük çıkarmak istemezken, ojeli tırnakları önce temizleyin abdest aldıktan sonra tekrar sürünün ve bu işlemi her abdest için tekrar edin demek bana hiç makul gelmiyor. edit: başka herhangi bir ayetle beni çürütecek olan varsa lütfen söylesin, yanlışım eksiğim varsa affedin.
    ... diğer entiriler ...