bugün
yenile

    namaz kılmak

    4
    +
    -entiri.verilen_downvote
    her akıllı, bâliğ (ergen) olan kimse, ehl-i sünnet itikâdı üzere îmânın şartlarını bilip îmân ettikten sonra beş vakit namazı peygamberimizden (s.a.v.) bildirildiği üzere kılmalıdır. beş vakit namazı, peygamberimiz muhammed mustafa (s.a.v.) hicretten evvel mekke-i mükerreme’de isrâ ve mi’râc ettikleri gecenin ertesi ashâbına tebliğ buyurdular. namaz kur’ân-ı kerîm’de nice yerde “salât” kelimesi ile emredilmiştir. beş vakit edâ ettiğimiz namazın malum rükünler ve hususî fiilleri; peygamber efendimiz’in (s.a.v.) beyânları ve bizzât işlemeleri ile bilinmiştir. namaz, bütün farz amellerin aslı, dînin direği ve bütün ibâdetleri içine alan bir farzdır. şöyle ki; - namazda tahâret ve setr-i avret şart olduğundan insâniyet ve mele-i a‘lâya (mukarreb meleklere) yakınlık vardır. - namazda örtünmek için giyilen elbiseye malı harcamak îcâb ettiğinden mâlî ibâdet olan zekât vardır. - ka’beye dönmek îcâb ettiğinden hac vardır. - ibâdetten başka hiçbir fiil işlenmediğinden, i’tikâf vardır. - niyet şart olduğundan ihlâs vardır. - iftitâh tekbiri; (allâhü ekber) ile yemek, içmek gibi mübahlar terk edildiğinden oruç vardır. - âdâbı üzere kıyam rükû ve secde etmek ve dâimâ huşûlu olmak itibariyle bütün bedenî ibâdetler vardır. - şeytanın vesveselerini uzaklaştırmaya çalışmak itibarıyla cihâd vardır. - cenâb-ı hakk’a münâcât itibârıyla ibadetlerin gâyesi olan ma’rifet vardır. - bedenî ibadetlerin en üstünü olan kur’ân-ı kerîm okumak vardır. - îmânın aslı olan kelime-i şehadetin okunması vardır. her rükünden bir diğerine intikal ederken alınan tekbir ile allâhü teâlâ’nın hakkının yapılan ibâdetle ödenemeyeceği itirâf edilmiş olur. bunda meleklere ve onların “mâ-abednâke hakka ibâdetike” (sana hakkı ile ibâdet edemedik) sözlerine benzerlik vardır. (ş. dürri yekta)
    ... diğer entiriler ...