bugün
yenile
    1. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      **entry nin tamamını okuyamayacak olanların atlaya atlaya okuyup üstüne bide yorum yapmaması rica olunur. temeli "dinde zorlama yoktur. artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. o halde kim tâğutu reddedip allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. allah işitir ve bilir." (bakara sûresi, âyet 256) bu ayet olan bu yanılgı çok tehlikelidir. fakat müslüman olduktan sonra, kadın olduğuna göre örtünmeye mecburdur; veya erkek olursa onbeş yaşından itibaren aklı olduğu müddetçe namaz kılmaya mecburdur. zinadan sakınmaya mecburdur. hırsızlık yapmaktan kaçmak mecburiyetindedir. buna zor kullanılır; "hırsızlık yapma" yaptığı takdirde ceza verilir. " içki içme" içtiği takdirde ceza verilir. bu demek değildir ki; 'müslümanım' dedikten sonra, müslümanlığı tatbik etmeyen hakkında zor kullanılmaz. böyle bir şey yoktur asıl anlatılmak istenen dinde "zorluk çıkarma"nın yeri olmadığıdır. mesela; yazın havalar ısınıp namaz kılmak zorlaştığı için bazı namazları (vakitleri dahilinde) daha serin bir zamana kadar kılmayabileceğimiz . gelin görün ki allah'a inanmadığı için - veya alllah'ın dediklerini yapmadığı/yapılmasına engel olduğu için - kimseye sert davranamayacağımız , zor kullanamayacağımız anlaşılmaktadır. bu bana kalırsa " ılıman islam " diye bi tabiri oluşturanların beyninden yayılmış bi hastalıktır . o kadar ileri gitmiştir ki artık namaz kılmayan birine kızdığımızda " sana ne ? " " ne karışıyorsun ? " " bu onunla allah (c.c.) arasında birşey . " diye tepkiler bile alabiliyoruz. oysa dinimize göre bu kesinlikle onunla allah arasında bişey değildir. örnek verilebilecek 2 olayı sizinle paylaşmak istiyorum . hz. ebubekir, dinin bir çok emrini yerine getiren, ama zekat vermeyenlerle savasmistir. onun içtihadina, kur'an'dan-sünnetten anladigina göre zekat vb. islam'in kesinlesmis yükümlülüklerini israrli bir tavir olarak yerine getirmeyenlerle savas bile yapilabilir. ancak bu tavir bireysel ihmalkârliklar için degil, fitne amaçli kollektif hareketler için geçerlidir (buhari, kitâbu'z-zekat, c.ii, sh.109-110). yine peygamberimizin (s) tebük seferi'ne katılmayanlarla ilgili kur'an'in direktifine dayalı uygulamaları bizim için ikrah ayetini anlama konusunda da örnektir. olayı kısaca hatırlayalım : mekke'nin fethi'nden bir yıl sonra mûte'nin öcünü almak isteyen kafirlerin sam bölgesinde hazırlık yaptıklarını öğrenen peygamberimiz büyük ve donanımlı bir ordu kurmaya karar verdi. mute olayından sonra yenilgiyi hazmedemeyen bizans muhibbi kafirler, müslümanların kervanlarına saldırmaya başlamışlardı. sam uzak bir yerdi. mevsimin yaz olması pek çok kimseyi isteksizliğe itmişti. bazı müslümanlar mazeretsiz olarak sefere katılmamışlardı. rivayetlere göre bunlardan üç kisi özellikle önem arzetmekteydi: ka'b, hilal, mürâre. peygamberimizin seferinden bölge kabilelerinin tamamına yakını müslüman oldu. yahut egemenlik altına alındı. adi geçen üç kisi geçerli bir özre sahip olmadıklari için durumları allah'a havale edildi. sefere katılmamak dışında bütün islami sorumluluklarını yerine getiren bu kişilerle tüm insani ilişkiler kesildi. uzun ve zorlu bir genel boykot uygulandı. selam verilmedi, komşuluk yapılmadı, konuşulmadı, eşlerinden ayrılmalari sağlandı. -ayrıca (bkz: emr-i bi'l ma'ruf ve nehy-i anil münker) iyiliği emretmek. emretmek . emretmek. büyük harfle yazamıyorum fakat emretmek yani anlıyor musunuz ? iyiliği tavsiye etmek değil. iyilik yapmak değil iyiliği emretmek. rabbimiz bütün müslümanları toplumsal sapmaları tespit etmek, izlemek ve durdurmakla yükümlü kılmıştır. yerinde söz ile yerinde el ile (güç kullanarak) yerinde tavır alarak siyasal, toplumsal, ekonomik, ideolojik sapmaların önüne geçmek, mü'minlerin hepsini bağlayan "emr-i bi'l-ma'ruf nehy-i ani'l-münker" görevidir- müslüman olmayanlarla ilgili dinde zorlamanın olduğuna dair bazı ayetler şunlardır : ''müşrikleri, bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayıp hapsedin; her gözetleme yerinde onları bekleyin. eğer tevbe eder, namaz kılar ve zekat verirlerse yollarını serbest bırakın.'' (tevbe sûresi, âyet 5) ''ey peygamber! kâfirlere ve münafıklara karşı cihad et, onlara karşı sert davran. onların varacağı yer cehennemdir.'' (tahrim sûresi, âyet 9) ''allah ve peygamberiyle savaşanların ve yeryüzünde bozgunculuğa uğraşanların cezası öldürülmek veya asılmak yahut çapraz olarak el ve ayakları kesilmek ya da yerlerinden sürülmektir.'' (maide sûresi, âyet 33) ''onlar kendileri inkar ettikleri gibi, keşke siz de inkar etseniz de eşit olsanız isterler. allah yolunda hicret etmedikçe onlardan dost edinmeyin. eğer yüz çevirirlerse onları tutun, bulduğunuz yerde öldürün. onlardan dost ve yardımcı edinmeyin.'' (nisa sûresi, âyet 89) (kitap ehli'ne yani yahudilere ve hristiyanlara ve islam'ı din edinmeyenlere karşı) boyunlarını büküp kendi elleriyle cizye verene kadar savaşın." (tevbe sûresi, âyet 29) “fitne ( kâfirlik ) kalmayıp , yalnız allahın dini ( islamiyet ) ortada kalana kadar onlarla ( kâfirlerle ) savaşın.eğer vazgeçerlerse ( kâfirlikten vazgeçip islam olurlarsa ) sataşmayın” (bakara sûresi , ayet 191) "islam dini özgürlükler dini midir?" sorusunun net bir cevabı var: hayır! islam dini yasaklar dinidir. kadınların giyiminden neyin yenilip içileceğine kadar günlük yaşamın her anına karışır. islamiyetten ayrılanlar (mürted), islam şeriatına(kurallarına) göre ölüm cezasına çarptırılırlar. islam dini, kendisinden olmayana barış ve sevgi emretmez.. aksine, islam dini müslüman olmayanlara karşı , müslümanlara onları müslüman yapıncaya kadar cihad emrediyor.
      8ben sıkıldım artık sizden. sizin gibilerden... - devriksekiz 19.02.2017 21:10:16 |#3158266
      1biz konuşmuştuk seninle , bi sonuca varamayacağımızı anlayınca vazgeçmiştim :) - patlicanlicikolata 19.02.2017 21:11:15 |#3158293
      1allah allah hiç hatırlamıyorum seni. - devriksekiz 19.02.2017 21:11:48 |#3158143
      butun yorumlari goster (8)
    2. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      (#1478213) Ben sıkıldım artık bu tip tutumlardan. Tipik savaş ayetlerinin kullanılarak islamın zorbalık dini olarak anlaşılmasından/anlatılmasından yoruldum. Artık ilk okul düzeyinde bile diyemeceğim argümanlardan olan tevbe suresi 5. ayetin dinde zorlama vardır algısı yaratmak için kullanılmasından sıkıldım. Tevbe suresinin 5. ayeti ile zorbalık ve katliam ayetleri olarak gösterilirken hemen şimdi her hangi bir kaynaktan tevbe suresinin sadece ilk 10 ayetini düşünerek okusanız aslında nasıl bir hoşgörü politikası sergilendiğini anlatmaktan yoruldum. Bütün savaşlardan önce indirilen bakara suresindeki savaş hukukunun altını çizen 5 ayetten sadece 1 tanesi kullanılarak dinde zorlama vardır algısı oluşturulmasından sıkıldım. Bakara 191 ayetini okumak yerine konu bütünlüğü açısından ve tüm savaşlardan önce belirlenmesinden dolayı bakara 190-195 arası ayetleri okusanız tamamen nefsi müdafa içerikli bir savaş kuralları çizildiğini görmemenizden ve bu art niyetli tutumunuzdan sıkıldım. Tamamen toplumsal kurallar ve diğer bireylerin haklarına müdahale olan durumlar için konulmuş kurallar ve yaptırımları gösterip birden hoop "dinde zorlama vardır"a geçiş işgüzarlığından bu-nal-dım! Halbuki toplumsal yasalar ve düzenlemeler dinden bağımsız herkesi bağlayan hukuki düzenlemelerdir tıpkı her ülkede olan anayasalar gibi. Kuranda "başkasının" hakkını gasp etme temelli kısas vardır, terör gibi bozgunculuk gibi tavırlar için yine toplumsal düzene darbe vuran kişi ve toplumlara 3 aşamalı fonksiyonel cezalar vardır. İdam gibi, el bacak kesilmesi ya da sürgün gibi. Tamamen suçun durumuna göre tercih edilecek toplumsal cezalardır. Yine toplumsal olarak başkalarının hakkını gasp etmeye dayalı hırsızlığın hükmü de belirlenmiştir. Yine toplumsal normlara ve işleyişe zarar verecek durumlar olan aleni zina suçunun da cezası vardır en az 4 kişinin göreceği zina durumları mesela genelevlerin meşrulaştrılması gibi toplumsal sıkıntılara kuran ayetler ile düzenleme getirmiştir. Zina işleyenin cezası var mı? Toplumu etkilerse var, zina aleni bir meşruiyet kazanırsa var. Onun dışında kişinin özel hayatında gizliden bir zina yapmasına zaten karışman mantık kurallarınca imkansız evlere gidip kamera yerleştirmeyecekseniz. Hırsızlığın cezası var mı? Tabii ki var. İslam hak ve adaleti sağlamak için gelmiştir ve dünyadaki bütün toplumlarda olduğu gibi hakkın gasp edilmesine karşı bir yaptırım var. Adam öldürmenin, her hangi bir insanın hakkını gaspetmeye karşı bir ceza var mı? Tabii ki var. Kısas ya da diyet olarak belirlenmiş. Bu tip suçlar dünyadaki her toplumda uygulanan toplumsal suçlara karşı yaptırımlar. Dine girerken zorlama yok ama dine girdikten sonra dinin hükümlerini uygulamada şerri hukuk tabiiki zorlayacaktır diyenler bu tip toplumsal cezaları ya da suçu işleyenden başkasını etkileyen durumlara verilen cezaları kurandan örnek gösterebilirler. Kuran bunları anlatmıştır ki nedeni de söyledim. Ama nedense tamamen Allah ile kul arasında diyebildiğimiz namaz kılmak ya da kılmamak suçu için kuranda tek bir yaptırım ya da müdahale bulamazlar ya da oruç tutmamakla ilgili bir durum söz konusu bile değildir burada kuranı terk edip hızla tamamen tarihsel olan mezheplere ve bir çoğu uydurma olan hadislere sarılmak "zorunda"dırlar. Arsızı, hırsızı, kafiri, münafığı anlatan kuran. Peygamberin eşlerinin sırasını dahi anlatan kuran her ne hikmetse namaz kılmayanlar tövbe etmez ise onları dövün, hapsedin ya da öldürün emirlerini gitmiş peygambere bırakmış bu konuda tek bir ayet dahi indirmeyi unutmuş(!) Yerseniz tabi. Çünkü bu suç tamamen kişisel bir suçtur bu noktada zorlamaya kalkmak kişiyi namaza zorlamak müslüman değil münafık yetiştirir. Kimseye bir zararı olmayan insanın namaza zorla kaldırmak onun az buçuk kalan imanına da zarar verir. Bunu benim bildiğim gibi elbette allah'ta biliyordu. İçki içip toplumsal düzeni bozan, sarhoşken gidip bir adam öldürenin cezası kısas ve hakkın gasp edilmesiyle alakalıdır burada ceza içkiye değil sarhoşken yapılan "fiilleredir." Ama tamamen allah ile kul arasında olan alkol tüketiminin aslında kuranda hiç bir cezası yoktur. Mezheplerde, hadislerde içki içenlere binbir çeşit ceza varken kuran bu konuda bir cezadan hiç bahsetmemiş aksine içki içen müslümanların durumuna bir düzenleme getirip "sarhoşken namaza yaklaşmayın" diye bir dini kural getirmiştir. Mesela kuran kadınlara örtünme ayetini indirdiğinde haram olmayacak şekilde giyinmenin şartlarını belirlemiştir bunu biliyoruz zaten. Hadislere ya da sünni fıkıhına baktığımız zaman kadının haram olmayacak şekilde helal olan tipte giyinmesi zorunludur. Burada Allah ve kul arasınaki bir olay olarak bakılmamıştır hiç. Peki sormak lazım örtünme ayetinden önce erkeklere indirilen gözlerinizi haramdan sakınınız ayetindeki haram görüntüler nelerdir? Sadece müslüman olmayan kadınların haram bölgeleri midir gerçekten? Yoksa haram şekilde giyinmiş her hangi bir kadına bakmama emri midir bahsedilen? Kadınlara giyinme emri veren kuran, bu emre uymayanlara yapılaması gerekeni neden belirtmemiştir acaba? Hırsızlık gibi adam öldürme gibi toplumsal sorunlarda ne yapılması gerektiğini söyleyen kuran kadınlar örtünmez ise ne yapmalıdır neden söylememiştir acaba? Kuran mürted konusunu farklı ayetlerde farklı açılardan işlemiş, müslüman olan birisinin dinden çıkınca ne olacağını anlatmış ve geride kalan müslümanlara dinden çıkanı öldürün şeklinde tek bir hüküm getirmemiştir. Ama her ne hikmetse hadislerde dinden çıkanın öldürülmesi gerektiği bildirilmiş. Dinden çıkan adam kalkıp düşman safına geçiyorsa, müslümanlara saldırıyorsa ya da ajanlık yapıyorsa bu savaş hukukuna girer burada onun öldürülmesi durumunun dinden çıkmasıyla alakası yoktur. Yine sarhoşluk durumunda olduğu gibi dinden dönmesiyle değil yaptığı fiilin toplumsal bir suç olmasıyla alakalıdır. Bir insan sırf dininden döndü diye asla ama asla öldürülemez. Ama bu tip zorlama içerikli hükümlerin neden uydurulduğunu yazının sonunda bir video ile örnekleyeceğim eğer bulabilirsem o videoyu beni daha iyi anlayacaksınız. Müslümanların cihadı, savaşması gibi durumlar zaten kuranın savaş hukuku ile belirlenmiştir. İslam dininde öldürmek, savaşmak, hakkı korumak gibi durumlar elbette vardır "ılımlı" islam diyerek karaladığınız şey bizzat kuranın ta kendisidir. İslamda sana tokat atana diğer yanağı dönmek gibi bir akide yoktur elbette. Seninle savaşanla savaşırsın, hakkını gasp edenden hakkını istersin zira kısasta hayat vardır! Burada gidip savaş kurallarını anlatmak ile kuranda ki savaş ayetlerini açıklamakla falan gerçekten uğraşmak istemiyorum ben. Cidden ne vaktim var ne halim var kısaca bunları yazabilir anlatabilirim. Ama dinde neden zorlama vardır şeklinde bir algı yüzyıllar boyu uygulanmış kısacık bir video ile anlatabilirim. Dinde baskı ve zorlama kimin işine yaramış şu videonun ilk 10 saniyesi ile anlayabilirsiniz. video Videoda ne diyor adam; eğer dinden çıkanı öldürme hükmü olmasaydı bugün müslüman kimse kalmazdı! Bu şekilde zorbalıklar iktidar heveslilerinin işine gelen yaptırımlar dinle değil siyasetle doğrudan ilişkisi olan uydurmalar. Tıpkı adamın dediği gibi dinde zorlama oldukça ortalık münafıktan geçilmiyor. O yüzden bugün ortadoğu bu halde. O yüzden arabistan'ın kanalizasyon boruları sürekli tuvaletlere gizlice atılmış kuranlar ile sürekli tıkanıyor! Dine girerken zorlama yok, dine girdikten sonra zorlama vardı iddiası kime yarıyor belli tamamen uydurma ve işgüzarlık Uydurulmuş zorbalık dini münafıklar ordusu inşaa ediyor. Yemin ediyorum şeytanın aklına gelmezdi! Ama gelmiş işte uyanın! Aklınızı kullanın! Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündeki insanların hepsi toptan iman ederdi. Hal böyle iken, mümin olmaları için insanları sen mi zorlayacaksın! Allah'ın izni olmadıkça hiçbir benlik iman edemez. Allah, pisliği, aklını kullanmayanlar üzerine bırakır. (Yunus/99-100) İşte sırf bu yüzden pisliğin içerisin kurtulamıyoruz. Allah sen mi zorlayacaksın ki dediği halde zorlayanlar yüzünden bu haldeyiz. Aklını kullanmayan müslümanlar olduğumuz için pislik içerisindeyiz! Çözüm basit aslında...
      1** ama nedense tamamen allah ile kul arasında diyebildiğimiz namaz kılmak ya da kılmamak suçu için kuranda tek bir yaptırım ya da müdahale bulamazlar ya da oruç tutmamakla ilgili bir durum söz konusu bile değildir burada kuranı terk edip hızla tamamen tarihsel olan mezheplere ve bir çoğu uydurma olan hadislere sarılmak "zorunda"dırlar. ** - patlicanlicikolata 19.02.2017 22:11:48 |#3168417
      0" tamamen tarihsel olan mezheplere " derken ne demek istediğinizi tam anlayamadım biraz açabilir misiniz - patlicanlicikolata 19.02.2017 22:12:42 |#3167683
      0derinlemesine düşünmeyip kestirme yoldan sonuca saçma sapan sonuçlara varıyorlar. vallahi bazen elime geçen tüm hadis kitaplarını yakmak istiyorum bir de. bu eblehlerin ağzına sakız ettin bizi, bizi bitirdin be buhari... - sozlukteki hata 19.02.2017 22:14:51 |#3168775
      butun yorumlari goster (29)
    3. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      link - 1 link - 2 bu gibi dangalaklar yüzünden bu konu sanırım hiç kapanmayacak. allah'ım bize bir kıyak yapsan, ömer kalkıp gelse aramıza da tüm şu münafıkları, allah'a allah'ı kullanarak karşı gelenleri, allah'a duyar kasanları çatır çatır ayıklasak aramızdan? lütfen ya.