bugün
yenile
    1. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      güzel ve keyifli olan her şey.
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bakıyorum şu zamanlar su gibi içki, normalmiş gibi zina yapılıyor...
    3. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      (bkz: uçurtma avcısı) adlı kitapta günah mükemmel bir şekilde açıklanmıştır --- spoiler --- "...yalnızca bir günah vardır, tek bir günah. o da hırsızlıktır. onun dışındaki bütün günahlar, hırsızlığın bir çeşitlemesidir." "bir insanı öldürdüğün zaman, bir yaşamı çalmış olursun. karısının elinden bir kocayı, çocuklarından bir babayı almış olursun. yalan söylediğinde, birinin gerçeğe ulaşma hakkını çalarsın. hile yaptığın, birini aldattığın zaman doğruluğu, haklılığı çalmış olursun." --- spoiler ---
      0++++++ - forzayandex 06.05.2016 23:22:33 |#2627412
    4. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "bizi var eden şey, iyi yönlerimiz değil; günahlarımızdır." demişti bi arkadaşım. hangi arkadaşımdı hatırlamıyorum ama kesin bi yazardan fln çalmıştır. çünkü güzel söz. gece gece aklıma geldi işte
    5. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      insanın belli başlı iki günahı vardır, öbürleri bunlardan çıkar: sabırsızlık ve tembellik. sabırsız oldukları için cennet'ten kovuldular, tembellikleri yüzünden geri dönemiyorlar. ama belki de belli başlı bir günahları var:sabırsızlık. sabırsızlıktan ötürü kovulmuşlar, sabırsızlıklarından ötürü geri dönemiyorlar.
    6. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      benim suç benim.
    7. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kadın için neyse erkek içinde o''dur günah..
    8. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      günah o kadar acımasız ki nefes alıp verirken azap çeker ruhun bile.
    9. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      aşağıda paylaşacağım ayetlerden dolayı, insanların günahları dolayısıyla sorumlu tutulamayacağını düşünüyorum. diyanet'in çevirisiyle bakalım. "biz her peygamberi, ancak kendi kavminin diliyle gönderdik ki, onlara (allah’ın emirlerini) iyice açıklasın. allah, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. o, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir." (ibrahim 4) "allah, her kimi doğruya erdirmek isterse, onun göğsünü islâm’a açar. kimi de saptırmak isterse, onun da göğsünü göğe çıkıyormuşçasına daraltır, sıkar. allah, inanmayanlara azap (ve sıkıntıyı) işte böyle verir." (en'âm 125) "allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. fakat o, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz." (nahl 93) "kötü ameli kendisine süslü gösterilip de onu güzel gören kimse, ameli iyi olan kimse gibi mi olacaktır? şüphesiz allah dilediğini saptırır, dilediğini hidayete erdirir. (ey muhammed!) onlar için duyduğun üzüntüler yüzünden kendini helâk etme! şüphesiz ki allah, onların yaptıklarını hakkıyla bilendir." (fatır 8) semavî dinlerde iddia edilen "mükemmel, her şeye gücü yeten, bağışlayıcı, adil" tanrı modelinin gerçekten var olduğunu bir anlığına kabul edelim. yaptığı iyilik ve kötülüklerden hesaba çekilecek insanların, bu davranışlarında özgür olması gerekir. yani başka hiçbir etmen olmaksızın, kendi iradeleriyle günah yahut sevaba yönelmelidir. ki çoğu din otoritesi de böyle olacağını söyler. ancak yukarıdaki ayetlerde çok açık ve tartışmasız şekilde yazdığı üzere, tanrı istediğini doğru yola çevirir, istediğini de doğru yoladan saptırır. yani bir insanın kötülük yapması da iyilik yapması da, "muhteşem ve kusursuz" varlığın "isteğine" bağlıdır. doğal olarak da, o "adil tanrı modeli" gerçekten var olacaksa işbu ayetlerdeki gibi o la maz. çünkü yukarıdaki ayetlere göre şu an benim bu entryi girilim dahi tanrı tarafından bilinen ve tasarlanmış olaylardır. eğer ben bu süreci değiştirirsem, ki mükemmel bir tanrı varsa karşı gelemem, ayetlerle çelişmiş olırum. velhasıl, iyilik yapmak isteyen biri sırf tanrı istemedi diye "kötü" olabilir. her şeye gücü yeten tanrı'nın iradesinin var olduğu durumda insanın iradesinin esamesi okunamaz.
      0muhakkak ki tanrı dilese sen kötülüğe de sapabilirsin iyiliği de fakat irade senin. "kötü ameli kendisine süslü gösterilip de onu güzel gören kimse, ameli iyi olan kimse gibi mi olacaktır?" şöyle ki senin kötülüğü iyi veya güzel görmen kendi iraden altındadır. "kör gören, karanlıklar ile nur, gölge ile sıcak bir olmaz." (fatır 19.-21) yani iradeyi kötüye ve iyiye kullanan mutlaktır ki bir olamaz. - problemliananas 01.04.2018 01:21:58 |#3531791
      0 “yolda yürürken dikenler görürsen ya yolu değiştirirsin ya da dikene dokunmadan geçmenin bir yolunu arar ve bulursun; işte takvâ da budur; hayatı allah teâlâ’nın yasakladığı kötülüklere bulaşmadan yaşamaya çalışmaktır” yani senin davranışların sonucunda yaşayacağın bir takım şeyler vardır. - problemliananas 01.04.2018 01:22:13 |#3531275
      0 “habîbim! bütün gayretlerine rağmen onların inkârdan vazgeçip imana gelmemelerinin kusuru sende ve tebliğ ettiğin dinde değildir, kusur kendi irade ve tercihleriyle inkârlarında ısrar eden, kulaklarını hak söze kapalı tutanlardadır. sen ne kadar uğraşırsan uğraş böyle kâfirler iman etmeyeceklerdir.” - problemliananas 01.04.2018 01:22:27 |#3531853
      butun yorumlari goster (5)
    10. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Hıristiyanlık’ta, hz.adem ile havva’nın cennette “yasak meyve”den yemek suretiyle işlediklerine ve nesilden nesile bütün insanlığa intikal ettiğine inanılan suç.
    11. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bir tane dinle kafayı bozmuş arkadaşın doğmasına sebep veren şey. tabii onun tanımına göre. havva kadın soyunun buna geleceğini bilse bacaklarını adem'e açmaz bekaret kemeri takardı, adem zaten kıyamam kendini hadım ederdi. neyse ki ben lilithçiyim!
      2iyi misiniz? bir sorun mu var ? - erol egemen 06.12.2020 00:46:47 |#4046240
      5tekke ve zaviyeler kapatıldı, cumhuriyet ilan edildi. ülkemize matbaa ulaşalı baya bi zaman oldu. kuran çoğaltıldı hepimizin evinde var, okuyabiliyoruz. bi nefes mi versen acaba? formatı mahvettin. - kaju 06.12.2020 00:52:38 |#4046255
    12. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bununla alakalı hayatımda çok güzel bir söz almıştım ama bu sözü söyleyen kişi söylerken hiç iltifat amacı gütmüyor aksine canı acıyordu. ''güzel olan her şey gibi, sen de günahsın.''