türk sinemasının sıkışık dönemlerinde kendini öne çıkarabilmiş bir kaç filmden birisidir.
derin psikanalizlerin bulunduğu ve düşük bütçeyle dolu filmler kuşağının önde gelen filmlerindendir. gemideki varoş kaybeden tiplerin gereğinden fazla düzgün diksiyonu çok göze batan bir filmdi ayrıca aklımda kalan bir detayda buydu.
şimdi pek ayrıntılarını hatırlamasam da önemli bir girişimdi bu film. ayrıca kült kere kült olmasıyla beraber, içeriğindeki eksiklikleri bırakıp bize kazandırdıklarına bakmak lazım.
bu film geçtiğimiz yılda türk sinemasına
sarmaşık filmini getirmiştir.
sarmaşık filmi çok daha enteresan olan bana bir çok şey kazandıran,
nadir sarıbacak'ı daha farklı açıdan izlememi sağlayan bir filmdir.
sarmaşık filminin dekorlarıında gizlenen ufak tefek ayrıntılar ve göndermeler de çok güzeldir.
gel gör ki
gemide olmasaydı bugün
sarmaşık filmi de muhtemelen olmayacaktı. bu nedenle türk sineması için kıymeti tartışma götürmüyor haliyle.
(bkz: sarmaşık)
(bkz: nadir sarıbacak)
(bkz: gemide)
(bkz: erkan can)