bugün
yenile
    1. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
    2. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
    3. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      iktisadi olarak temelde, paranın fiyatı olarak tanımlanır. ama tabi birçok faiz tanımı var piyasada. kullanım çeşitlerine göre de bu tanımlar değişiklik gösrerir ve doğrudur. ekonomiye müdahalede kullanılan en önemli araçtır.
    4. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      haram
    5. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kredinin maliyetidir.
    6. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      paranın piçidir.
      0demirin tunç'una insanın piçine kaldık. - anonimxyz 13.04.2017 14:29:51 |#3213174
    7. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ocak söndüren yuva dağıtandır.
    8. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bir kere bulaştın mı kurtulamıyorsun. öyle bir illet.
    9. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      türk borçlar kanununun 88. maddesinde düzenlenmiştir. puşt gibin, ibne gibin bir konudur. yok temerrüt faiziymiş de, anapara faiziymiş de, en fazla %13.5 miş de bilmem ne. (bkz: amına koyayım miranda kerr)
    10. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
    11. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      hukuki tanımı, "paranın semeresi" veya "belli bir miktar paradan belli bir süre mahrum kalmanın karşılığı" şeklinde yapılmakta. mevzuatta dağınık bir şekilde düzenlenmiştir. temel olarak, 3095 sayılı kanun ( kısaca faiz kanunu ), türk borçlar kanunu ve türk ticaret kanunu'nun içerisinde zikredilmektedir. faizin işleme-ortaya çıkma sebebine göre anapara(kapital) faiz ve temerrüt faizi olmak üzere iki türü bulunmaktadır. kabaca tarif edilecek olursa anapara faiz, bir miktar ödünç para üzerinden vade tarihine kadar geçen süre üzerinden hesaplanan faizdir. temerrüt faizi ise, para borcunun vade tarihinde ödenmemesi üzerine işlemeye başlayan faizdir. faizin hesaplanma şekline göre ise basit ve bileşik faiz olmak üzere iki türü bulunmaktadır.
    12. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ''ey iman edenler, allah'tan sakının ve eğer inanmışsanız faizden arta kalanı bırakın. şayet böyle yapmazsanız, allah'a ve resulüne karşı savaş açtığınızı bilin. eğer tövbe ederseniz artık sermayeleriniz sizindir. böylece ne zulmetmiş olursunuz, ne zulme uğratılmış olursunuz.'' (bakara 2/278-279). - 'allah'a ve resulüne karşı savaş açtığınızı bilin.' bu cümle üzerinde düşünmeli bir müslüman. allah açık bir şekilde diyor ki: faiz yerseniz allah'a ve resulüne savaş açarsınız. sen kim oluyorsun da allaha savaş açıyorsun! nasıl yani? güvencen ne? verilere göre %99'u müslüman olan bir ülkede faiz oranı %24 ve isviçre'de % -0.75. eksi değer ne demek oluyor? yani devlet diyor ki paranı bankaya/faize yatırırsan ben paranı alırım. paranı bankaya/faize yatırma, pazara açıl, yatırım yap ve değerlendir. faiz ne kadar yüksekse, ülke borcu da o kadar yüksektir ve sürekli de yükselir.
    13. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      faiz, yatırım, ticari zeka ürünü vs vs. kredinin faize yatırsam ne kadar alırım acaba? çok para lazım çook.
    14. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      aşağılıkçadır. sadece ve sadece yoksullar üzerinde tahakküm kurmak için vardır. kan kardeşi olan altın gibi. faiz haramdır. ancak hala anlamadığım, bunun suç olmamasıdır. gerçi onu da anlıyorum ama neyse.
    15. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Ev alıp kiraya verirsen haram değil. Ev alabileceğin para miktarını bankaya vadeli hesap üzerinden yatırıp faizini yemek haram. ilginç şeyler bunlar ama yine de haram olduğu için yapmadım.
    16. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Tek söylemek istediğim şey faizin sonuçları çok çok ağır olur. Her iki dünya için de büyük sıkıntılara yol açar. Uzak durmakta fayda var.
    17. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      normalde haram olan ama devlet aldığı zaman caiz olan şey. birilerine göre.
    18. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      tüm kötülüklerin ebesidir. yani nedir? faiz, olduğu yerde, diğer kötülüklerin açığa çıkması için uygun ortamı temin eder. çoktan niyeti bozmuş kişiler ya da yoldan çıkmaya yatkın olanlar, bu ortama girdiklerinde dolaylı/direkt olarak faizin tohumunu ektiği olaylara meylederler. faizden elde edilen paranın hayrı yoktur, bereketsizdir, yine hayırsızlık yolunda harcanacaktır. tam da burada bakara suresi'nden şu kısmı alıntı yapmak istiyorum; --- spoiler --- 275 - riba (faiz) yiyen kimseler, şeytan çarpan kimse nasıl kalkarsa ancak öyle kalkarlar. bu ceza onlara, "alışveriş de faiz gibidir" demeleri yüzündendir. oysa allah, alışverişi helal, faizi de haram kılmıştır. bundan böyle her kim, rabbinden kendisine gelen bir öğüt üzerine faizciliğe son verirse, geçmişte olanlar kendisine ve hakkındaki hüküm de allah'a kalmıştır. her kim de yeniden faize dönerse işte onlar cehennem ehlidirler ve orada süresiz kalacaklardır. 276 - allah faizi mahveder, oysa sadakaları bereketlendirir. allah günahta ve inkârda direnen hiç kimseyi sevmez. 277 - iman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin rabbleri katında elbette mükafatları vardır. onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar. 278 - ey iman edenler! allah'tan korkun ve artık faizin peşini bırakın, eğer gerçekten müminler iseniz. 279 - eğer böyle yapmazsanız, o zaman allah ve resulü tarafından size savaş açılmış olduğunu bilin. eğer tevbe ederseniz, sermayeleriniz sizindir. haksızlık etmezsiniz, haksızlığa da uğramazsınız. 280 - eğer borçlu darlık içindeyse, ona ödeme kolaylığına kadar bir süre tanıyın. ve bu gibi borçlulara alacağınızı bağışlayıp sadaka etmeniz eğer bilirseniz sizin için, daha hayırlıdır. --- spoiler --- muhteşem ya. 278'de bahsini ettiği şeye bakar mısınız? daha sonraları bu sorunla öyle bir karşılaştık ki hala işin içinden çıkamadık. basit bir anlatımla küçük bir örnek vereyim; osmanlı ele geçirdiği yerlerde islam'ı yayıyor. adam düne kadar gayrimüslim, bugün itibariyle müslüman.. yok şeri hukuk, yok malının 40'ta 1'i, yok ibadet hükümleri, yok müslüman olarak vergilendirilme vs. derken haliyle karışıyor ortalık. bu fark da o zaman açılmaya başlıyor. bir tarafa müslüman, bir tarafa mümin deniyor.. sahabe zamanı böyle bir ayrıma gerek yok tabii. herkes ya mümin, ya kafir, ya münafık. kur'an sizden müslüman olmanızdan ziyade mümin olmanızı istiyor. dünyada birkaç milyar müslüman var ama 1 milyon kadar mümin yoktur. kanıt; (#4065196) 279'da bahsi geçen şeyse kur'an'daki en korkunç şey benim için. hani inkar etmek, inanmamak, şirk koşmak değil bak. bizzat allah ve resulü ile savaşmak.. iblis bile yapmadı o kadarını, zıtlaştı sadece. öbür tarafta neler olacak çok merak ediyorum... (bkz: cennet ümidi içinde cehennem hazırlıkları yapıyoruz)
    19. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      faiz ile alakalı daha önce benzeri bir yazı yazmıştım. ufak düzeltmelerle tekrar ekliyorum. parayı alırsanız, parayı kiralamanın maliyetini ödemelisiniz. parayı verirseniz, paranızı kiralamanızın getireceği getiriyi de almak en doğal hakkınızdır. paranızı faize koymanız riski düşük bir yatırımdır. bunun yerine bir ev, bir araba alabilirsiniz. aldığınız malın değeri artar ve size gelir kazandırır. aynı şeyi para için düşünürsek, yatırırsınız ve getiri beklersiniz. aralarındaki fark, yöntem ve beklenen getiri farkıdır sadece. ikisinde de emek var. emek verip parayı kazanmış ve araba almışsınız(ister kiralayabilir, ister satabilir para kazanabilirsiniz), ya da almamayı tercih edip verdiğiniz emekle kazandığınız parayı kiralamayı tercih etmişsiniz. ama islam için sorun para olması. katılım bankaları allahı kandırmaya çalışıyor bu konuda shdjsnd mesela dediğim yatırımı yapıyor. gidiyor ev alıyor, araba alıyor size kredi faizi koymuyor. kaç liraya satın aldıysa, size yüksek fiyata satıyor. ekonomik olarak bakacak olursak, yadsınamaz bir gerçektir ve kimse size - en azından yüklü bir miktarı diyelim- karşılıksız borç vermez. verseydi ekonomilerde böyle hızlı büyüyemezdi zaten. kaydi para yaratılması zor olurdu. çok uzun oldu bu entry. neyse, kısacası paranızı faize koyamazsınız çünkü haramdır. ama onun yerine herhangi bir ürün ile dolaylı bir şekilde bunu yapabilirsiniz, helaldir. sorun para.
    20. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Haramdır. tesekkurler.
      1Bkz. Her yerde tebliğ yapan insan - mustafa_ 28.04.2023 18:25:11 |#4537246
    21. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Haram olup olmaması beni ilgilendirmiyor lakin günümüzde pekte mantıklı bir hareket değil, enflasyon alacağınız faizden yüksek. Ha parayı faizle veren değilde faizle alan kişi iseniz mantıklı geçen yılın bin tl'si ile günümüzün bin tl'si aynı mı?
    22. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Faizsiz bir hayatın mümkün olmadığı bir dünya'da yaşıyorken, üst tarafın bunu anlamaması gerçekten şok ama olsundu. Sonuç olarak faiz haram ama cehenneme faiz yüzünden girmeden önce daha büyük günahlar var.