bugün
yenile
    1. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      2boş yapmak nedir?nasıl yapılır? 2 sininde cevabını verdın helal - severus snape 05.06.2015 14:35:41 |#2649017
      0dostum ben dalga gecmedim orada ki olayı kutsallastirdim benim gozumde kabe orası sana ne hem amk - weletcan 05.06.2015 14:38:13 |#3291215
      0peki güzel kardesim boyle devam - severus snape 05.06.2015 14:47:39 |#2648964
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      beeştir beştir beeeeeştir. beşincisi neeeee?
      0haaccetmek haccetmek - cilginturk 05.06.2015 14:42:35 |#2426749
    3. -5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      6. akapeye oy vermek
    4. 6
      +
      -entiri.verilen_downvote
      i̇slamın 5 şartı olarak belirlenen maddeler bana her zaman biraz saçma gelmişti. i̇slamın 5 şartı dediğimiz zaman islamı neredeyse çevreleyen bir çerçevenin oluşturulmasını isterdim açıkçası. kelime-i şehadeti mesela sadece söylem olarak anlamışız oradaki tevhid vurgusunu hayatımıza taşımamışız. tevhidle dine girip şirk içinde yüzmüşüz. namaz ve oruç gibi ibadetler zaten ritüel olarak ele alınmış ve namazın da orucun da esasında tam olarak ne olduğu anlaşılmamış anlatılmamış. zekat dedikleri, hac dedikleri de zaten tamamen fecaat. aslında bu 5 şart nasıl böyle yerleşmiş bir tahminim var benim. i̇slamın kilit taşları olduğu için falan asla değil. -kuranda sadece 4(dört) ayette bahsedilen bir ibadetin gerçekten islamın 5 ana şartından 1 tanesi olabileceğini mi sanıyorsunuz? -dinin elçisinin bile ömrünün sonlarına doğru ve sadece 1(bir) defa yapabildiği, müslümanların ciddi bir kesiminin ya hiç ya da ölmek üzereyken bir defa yapabildiği hac ibadetinin islamın 5 ana şartından 1 tanesi olabileceğini mi sanıyorsunuz? sanıyorum ki iş halk açısından öyle bir noktaya gelmiş ki insanlar namaz kılarken, oruç tutarken, haliyle hac gibi kolektif bir ibadeti yaparken, ya da şeriat hukukunca verilmesi zorunlu olan bir çeşit vergilendirme sistemine dönüştürülen zekatı verirken allah'ı anar/hatırlar/zikreder olmuşlar. sadece bu şekli ritüel ve zorunluluklarda allah'ı hatırlayan insanlar, islam denilince de akıllarına ilk olarak bu maddeler gelmiş ya da bu maddeleri makul bulmuşlar. ey i̇nananlar! mallarınız ve çocuklarınız sizi allah'ı anmaktan alıkoymasın. kim bunu yaparsa işte onlar ziyana uğrayanlardır. (münafıkun/9) şu ayetteki allah'ı anma işini de dergahlarda halka olup cezbe ile zikir çekme olarak anladık. hal böyle olunca ya maldan mülkten cayıp tekkelere kapandık ya da mallarımıza, çocuklarımıza daldık ve hepten allah'ı unuttuk. bir çeşit din ile dünya işlerini birbirinden ayırdık. din ile dünya işlerini komik bir şekilde birbirinden ayırdık. halbuki dünyamızın içerisine allah'ı sokabilmemiz lazımdı. allah'ı anmak için geleneksel zikirden ziyade her işimizde allah'ı anıp onu hatırlayarak dünyaya yönelmemiz gerekirdi. günde belki 5 defa, haftada 1 defa, hatta yılda 1 defa allah'ın huzuruna çıktığımızı zannetmek yerine bu dünyada her saniye onun huzurunda olduğumuzu idrak etmemiz gerekirdi. olmadı! yapamadık! yapamadılar! yüzyıllardır islamın da müslümanlığın da içini boşalta boşalta bu hallere düşürmüşler bu dini. son derece gösterişli, şaşalı kılıfların içerisinde, güçlü gövdelerin, yaldızlı kaplamaların içerisinde; çürümüş, kokuşmuş, içi delik deşik edilmiş, içi boşaltılmış bir "garip islam" anlayışı. evet bu kavramı ben buldum. "garip islam." i̇slam tarihinin ciddi bir kesiminin özetleyen kavramın karşılığı bu: garip islam. garip bırakılmış islam. aslında biliyorum bu 5 şart da son derece muntazam ilkeler üzerine kurulmuş. belki de gerçekten peygamberimizin bu 5 şart üzerine olan hadisi doğrudur. yani yanlış anlaşılmasın bu 5 şartın bir mantığı var. allah'ı ve resulüne iman edip tevhidi esas almak, her gün namaz kılmak, her yıl 1 ay oruç tutmak, her yıl en az 1 defa zekat verip ömürde 1 defa hacca gitmek şeklinde bir kapsayıcılığı var. ama işte yukarıda açıkladığım şekilde bir sapma ve çarpıklık da bir realite olarak gözümün önünde duruyor. i̇nsanlara bu 5 maddeyi islamın en temel 5 şartı olarak empoze edip ezberlettiğimiz zaman insanlar artık bu 5 şart dışında hayatlarında dine yer vermiyorlar. din bu 5 şartın dışına çıkamaz oluyor. allah namaz, oruç, hac zamanı dışında bir türlü hatırlatılamıyor. i̇nsanlar cuma çıkışlarında bankalardan faize yatırdıkları paralarını çekmeye gidebiliyorlar. i̇nsanlar namaz aralarında olmadık pislikleri son derece olağan olarak yapabiliyorlar. namaz kötülüklerden alıkoyar ayeti neden müslümanlarda işe yaramıyor sanıyorsunuz? neden cemaat üyeleri kabede bile birbileriyle yumruk yumruğa kavgaya tutuşabiliyor sanıyorsunuz? allah maun suresinde "o namaz kılanlara yazıklar olsun" derken neye dikkat çekiyor sanıyorsunuz? i̇badetlerin içi boşaltılınca bir işe yarayacak mı sanıyorsunuz? benim tam olarak neye dikkat çekmeye çalıştığımı birileri anlamıştır umarım. vallahi bu dini hayata indireceğiz, başka yolu yok! vallahi de tatbikini yapacağız başka yolu yok! neyse i̇slamın şartları kurandır! ama illa ezberletilecek bir kaç maddelik manifestolar, bireylere özel kılavuzlar gerekiyorsa şayet herkes bir kaç madde sıralayabilir. sıralamalıdır. az önce isra ve araf surelerini okudum. o iki sureden 2 pasaj bırakmaya çalışacağım. i̇slamın temel ve evrensel şartlarından bir tutam doz. genel hatlarıyla bir kaç maddelik gerçek islamdan kesitler: ***15 madde/ayet*** onlar bir kötülük yaptıkları zaman: "babalarımızı bu yolda bulduk, bunu bize allah emretti." derler. de ki: "allah kötülüğü emretmez. allah'a karşı bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?" (araf/28) de ki: "rabbim bana adaleti emretti. her mescidde yüzünüzü o'na doğrultun ve dini yalnız kendisine has kılarak o'na yalvarın. i̇lkin sizi yarattığı gibi yine o'na döneceksiniz." (araf/29) (o) bir topluluğu doğru yola iletti, bir topluluğa da sapıklık hak oldu. çünkü onlar, şeytanları allah'tan başka dostlar tuttular ve kendilerinin de doğru yolda olduklarını sanıyorlar. (araf/30) ey âdemoğulları! her mescide gidişinizde güzel giysilerinizi giyin ve yiyin, için, fakat israf etmeyin, çünkü allah israf edenleri sevmez. (araf/31) de ki: "allah'ın kulları için çıkardığı zinetleri ve tertemiz rızıkları kim haram kılmış?" de ki: "bunlar, bu dünya hayatında inananlar içindir, kıyamet gününde de yalnız onlara mahsustur". i̇şte böylece biz âyetleri bilen bir topluluğa uzun uzun açıklıyoruz. (araf/32) de ki: "rabbim, sadece fuhşiyatı, onun açık ve gizli olanını, günahları, haksız yere isyanı, haklarında hiç bir delil indirmediği şeyleri allah'a ortak koşmanızı ve allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi yasaklamıştır". (araf/33) rabbin kesin olarak şunları emretti: ancak kendisine ibadet edin, anne ve babaya iyilik edin. onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "öf" bile deme ve onları azarlama. i̇kisine de tatlı ve güzel söz söyle. (i̇sra/23) rabbiniz içinizden geçenleri çok iyi bilir. eğer iyi kimseler olursanız elbette allah çok tevbe edenleri bağışlayıcıdır. (i̇sra/25) akrabaya, yoksula ve yolda kalmışa hakkını ver. bununla beraber malını saçıp savurma. (isra/26) zinaya da yaklaşmayın, çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur. (i̇sra/32) haklı bir sebep olmadıkça, allah'ın öldürülmesini haram kıldığı canı öldürmeyin. kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. o da öldürmede aşırı gitmesin. çünkü ona (dinin kendisine verdiği yetki ile) yardım olunmuştur. (isra/33) ölçtüğünüz zaman tam ölçün ve doğru terazi ile tartın. bu hem daha hayırlıdır ve sonuç itibariyle de daha güzeldir. (i̇sra/34) bir de hiç bilmediğin bir şeyin ardına düşme! çünkü kulak, göz, gönül, bunların her biri yaptıklarından sorumludurlar. (isra/36) yeryüzünde kibir ve azametle yürüme! çünkü sen asla yeri yaramazsın ve boyca da dağlara erişemezsin. (i̇sra/37) i̇şte bunlar, rabbinin sana vahyettiği hikmetlerdendir. sakın allah'la beraber başka bir ilâh uydurma. aksi halde kötülenmiş ve allah'-ın rahmetinden uzaklaştırılmış olarak cehenneme atılırsın. (isra/39)
      1aslında şartlardan ikisi anne-babaya saygı, yetimleri sevmek gibi değiştirilebilir. zira bu konularda çok fazla ayet var. - mumyax 03.07.2017 21:07:45 |#3715309
      1evet haklısın ikisine de çok ciddi vurgu var. keze adaleti gözetmekte ciddi yer kaplıyor. dediğim gibi sürekli türetilebilir. :) - devriksekiz 03.07.2017 21:08:58 |#3715311
      1haklısın :) o değil de ebeveyn konusunda elimiz kolumuz bağlı - mumyax 03.07.2017 21:14:23 |#3715319
      butun yorumlari goster (4)
    5. -5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ihsan eliaçık'ın müthiş açıkladığı şartlardır. ki bana göre de mantıklı ve doğru olan bu. https://www.youtube.com/watch?v=13BC40Ulq-0
      0neden bu? - kendime kadar 15.12.2020 11:40:02 |#4053197
      0Bazıları insan olmanın bazıları da müslüman olmanın şartları yani sonuçta. - finnn 15.12.2020 20:29:04 |#4053454
    6. 5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      İnsanların çoğu hem de çok büyük bir çoğunluğu gerçeği bilmek istemezler; aksine bildikleri, inandıkları şeyin gerçek olmasını isterler. İşte bugün bütün bu değişik gruplar bu sebepten ötürü çıkmakta. Hepsi dini kendine göre yontuyor, inanacağı şekle getirmek için kaç takla atıyor? 19 cular Tevbe suresinin son iki ayetini atıyor şifreler buluyor Hadisi reddedenler bakıyorlar ki hoşlarina gitmeyen hadisler var Tarihselciler kuranin hükümlerinin şimdi geçersiz olduğunu söylüyor Modernist takilanlar Kur'an ayetlerini inancaklari şekilde yorumlayıp modern yaşama uygulamaya çalışiyorlar Ve bu liste böyle uzayıp gidiyor. Oğlum Allah size mi sorcak dinin nasıl olması gerektiğini. Din bu. İnan ya da inanma. İnanacağın şekle getirip bir zavallıya dönüşmektense alnı açık ateist ol Allah o kadar yakmaz seni. Geçen yazmıştım yine yazayım. İnanılan din kendi hükümlerine göre insanların değişmesini talep eder, bazı zavallılarin yaptığı gibi o hükümleri yontmayı değil. Ayrıca ikinci entry çok haklı.
    7. 5
      +
      -entiri.verilen_downvote
    8. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "Bir gün Rasûlullah (s.a.s.)'in yanında bulunduğumuz sırada âniden yanımıza, elbisesi bembeyaz, saçı simsiyah bir zat çıkageldi. Üzerinde yolculuk eseri görülmüyor, bizden de kendisini kimse tanımıyordu. Doğru peygamber (s.a.s.)'in yanına oturdu ve dizlerini onun dizlerine dayadı. Ellerini de uylukları üzerine koydu. Ve: "Ya Muhammed! Bana İslâm'ın ne olduğunu söyle?" dedi. Rasûlullah (s.a.s.): "İslâm; Allah'tan başka ilâh olmadığına, Muhammed'in de Allah'ın Rasulü olduğuna şehadet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman ve gücün yeterse Beyt'i hac etmendir." buyurdu. O zat: "Doğru söyledin." dedi. Babam dedi ki: "Biz buna hayret ettik. Zira hem soruyor, hem de tasdik ediyordu." "Bana imandan haber ver?" dedi. Rasûlullah (s.a.s.): Âllah'a, Allah'ın meleklerine kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inanman, bir de kadere, hayrına şerrine inanmandır." buyurdu. O zât yine: "Doğru söyledin." dedi. Bu sefer: "Bana ihsandan haber ver?" dedi. Rasûlullah (s.a.s.): " Allah'a O'nu görüyormuşsun gibi ibadet etmendir. Çünkü her ne kadar sen onu görmüyorsan da o seni muhakkak görür." buyurdu. O zat: "Bana kıyametten haber ver?" dedi. Rasûlullah (s.a.s.) "Bu meselede kendisine sorulan, sorandan daha çok bilgi sahibi değildir." buyurdular. "O halde bana alâmetlerinden haber ver." dedi. Peygamber (s.a.s.): "Câriyenin kendi sahibesini doğurması ve yalın ayak, çıplak, yoksul koyun çobanlarının bina yapmakta birbirleriyle yarış ettiklerini görmendir." buyurdu. Babam dedi ki: Bundan sonra o zat gitti. Ben bir süre bekledim. Sonunda Allah Rasûlü bana: "Ya Ömer! O soru soran zatın kim olduğunu biliyor musun?" dedi. "Allah ve Rasûlü bilir." dedim. "O Cibrîl'di. Size dininizi öğretmeye gelmişti." buyurdular. (Buhârî, İman 1; Müslim, İman 1). Şuraya bırakalım Cibril Hadisini.
    9. -3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      alkol, sigara, zina, domuz eti yemek ve iman etmemek olmasa gerek.
    10. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Aklıma hep şey gelir: İslamın şartı 5'ti 5'tir 5'tttiiiirrr namaz kılmak oruç tutmak hacca gitmek zekat vermek 5.si neeeğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğ
      0kelime-i şehadet getirmek de böyle bir sınıflandırma yok Kuran'da - secretsx 15.12.2020 17:09:22 |#4053356