bugün
yenile

    her işte bir hayır vardır

    12
    +
    -entiri.verilen_downvote
    sizin hayir sandiğiniz şer; şer sandiğiniz şeyde hayir vardir alah(cc) bilir siz bilmezsiniz. sizin hayir sandiğiniz şer; şer sandiğiniz şeyde hayir vardir alah(cc) bilir siz bilmezsiniz. اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ kıymetli okucularım bizler olayların sadece görünen kısmını görür anlar ve ona göre yorum yaparız. halbuki olayların bizim bilmediğimiz nice hikmetleri vardır. bunu ancak allah(cc) bilir. bize düşen ye’se kapılmadan, vardır bunda da bir hayır diyerek allaha teslim olmaktır. böyle yapmazsak ne olur. hem allaha isyan etmiş hem de kendimize zarar vermiş oluruz. başınıza bir musibet geldiğinde. isyan etseniz,bağırsanız,çağırsanız, ortalığı katıp karıştırsanız ne faydası var. hiç! o belayı savamadığınız gibi. imanınıza,kendinize,çevrenize zarar vermiş olursunuz. daima rabbimizden hakkımızda hayırlı olanı dilemeli sabretmeli allah(cc) teslim olmalıyız. ayet: (bakara-216)’’ sizin için daha hayırlı olduğu halde bir şeyi sevmemeniz mümkündür. sizin için daha kötü olduğu halde bir şeyi sevmeniz de mümkündür. allah bilir, siz bilmezsiniz.'' bu ayeti kerimede açıkca neyin hakkımızda hayırlı neyin hayırsız olacağını bilemeyeceğimiz bildiriliyor. ayet: (bakara -156). ‘’onlar; başlarına bir musibet gelince, “biz şüphesiz (her şeyimizle) allaha aidiz ve şüphesiz o’na döneceğiz” derler.’’ bu ayeti kerimede takva sahibi müminin başına musibet geldiğinde إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ (inna lillahi veinna ilyhi raciun)’’allahtan geldik ona döneceğiz’’ dediklerini bizimde dememiz gerektiği bildiriliyor. bizler sadece ölüm haberi aldığımızda bunu söylüyoruz. halbuki her sıkıntı yaşandığında söylenmelidir. ayet: (enbiya -35). her nefis ölümü tadacaktır. sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. ancak bize döndürüleceksiniz.’’ bu ayeti kerime rabbimizin bizi imtihan ettiğini, belalara sabr, nimetlere şükür yapıp yapmadığımızı denediğini bildiriyor. ayet: (ali imran -141). bir de allah , iman edenleri arındırmak ve küfre sapanları mahvetmek için böyle yapar.’’ bu ayette imtihanın amacının müminin imanını arttırmak, kafirin ise azabını arttırmak olduğu bildiriliyor. ayet: (ali imran -142). yoksa siz; allah , içinizden cihad edenleri (sınayıp) ayırt etmeden ve yine sabredenleri (sınayıp) ayırt etmeden cennete gireceğinizi mi sandınız? ‘’ bu ayette cennete girmenin ancak cihat etmek ve sabırla mümkün olduğu açıkca anlaşılmıştır. ayet: (ali imran -186). andolsun, mallarınız ve canlarınız konusunda imtihana çekileceksiniz. sizden önce kendilerine kitap verilenlerden ve allah ’a ortak koşanlardan üzücü birçok söz işiteceksiniz. eğer sabreder ve allah’a karşı gelmekten sakınırsanız bilin ki, bunlar (yapmaya değer) azmi gerektiren işlerdendir.’’ ayet:( ahzab -11) işte orada mü’minler denendiler ve şiddetli bir şekilde sarsıldılar’’
    ... diğer entiriler ...