bugün
yenile

    bilim

    3
    +
    -entiri.verilen_downvote
    insanlığın, bilinen tarihindeki en büyük sıçramalarını sağlayan evreni tanıma/anlama uğraşı. ancak özellikle materyalist felsefenin hızla yaygınlaştığı son yüzyılımızda insanların ideolojilerine alet edildiği kanısında olduğum bir kavram da olabiliyor. daha anlaşılır kılmak için kuran'dan örnek vereceğim; onlar, kendilerine gelmiş hiçbir delil olmadan allah'ın âyetleri hakkında tartışırlar. bu, allah katında da inananlar katında da büyük nefrete sebep olur. allah, kibirli her zorbanın kalbini böyle mühürler. firavun dedi ki: "ey hâmân, sebeplere ulaşabilmem için bana yüksek bir kule yap!" "göklerin sebeplerine ulaşırsam, mûsa'ın ilahına, da ulaşırım. ben onun yalancı biri olduğunu düşünüyorum." firavun'a, yaptığı işin kötülüğü bu şekilde süslü gösterildi de yoldan saptırıldı. firavun'un tuzağı hep kayıptadır. (mümin/35-37) firavun musa'nın getirdiği delillerini kabul etmiyor ve ısrarla yalanlıyor. ve yüksek bir kule yapılmasını istiyor. bu yöntem ile göklerin ve yerin tüm sebeplerin kaynağına ulaşmayı planlıyor. amaç basit her şeyin arkasındaki aktöre ulaşma çabası. ama asla o musa'nın getirdikleri olmayacak. firavun'un planı bu. şimdi günümüzde bilim ve materyalizm temelli ateizm inancı bu yöntemi aynen tekrar ediyor. bilimi tükaka ilan etmiyorum tabi ki. allah'ın ayetlerini anlama ve tanıma uğraşı müslümanlara da farzdır aslında. her ne kadar ayetleri umursamasak da bu böyledir. ama bilimi ateizme alet edenler canımı sıkıyor. bilim tüm sebeplerin üstündeki ilk sebebi arar. sistematik bir biçimde geriye doğru bilimsel hipotezler ortaya atar. aslında teoride bilimin bir inancı yoktur. tanrı felsefesi bilimin konusu bile değildir. bilim bunlarla ilgilenmez. bilim sadece anlamaya çalışır. teoride kuran ile örtüşür yani. ancak ateizm temelli bilim ilk neden arayışında bulunacak sebeplerin hiç birinin allah olmadığını ya da tanrı olmadığını varsayarak bilim ile propaganda yapar. firavun'un göklerin sebebini arayışı, tarihteki mabedlerin yüksek kuleler olması, babilin asma bahçeleri ya da bugünün uzay üsleri... hepsi için kimilerinde tek bir amaç vardır. tüm sebeplerin üstünde olan bir ilk neden arayışı. ama bu yehova değildir, tanrı değildir, allah değildir. önlerine sunulan delillerin uydurma olduğu ön kabulü ile hareket ederler. belki bir sihir, belki bir rastlantı, belki sonsuz bir devinim, olmadı bir enerji... ezeliyet kavramını yükleyebilecekleri tanrı harici her şey. materyalizm.. ya da tamamen bir bilinemez hiçlik... akıllarındaki sorumlu oldukları bir rab ihtimalini kibirleriyle örterler. kuranda geçen bu firavun tavrı ile bugünün ateist bilim uğraşı nasıl da birbirinin aynısı. kahrolası insan, ne kadar da nankördür! (abese/17)
    ... diğer entiriler ...